אושר מסלול מירוצים בחצרים – האם הגיעו ימות המשיח?

האם עכשיו, למעלה מ- 7 שנים אחרי שהוכרזה הקמתו של הפארק המוטורי באזור באר-שבע, האם הגיע הזמן להתחיל בעבודות?

האישורים להקמת הפרוייקט התקבלו לאחרונה ובכך סללה את הדרך להקמתו של פארק מוטורי ראשון בישראל בתוך פארק חצרים הנמצא בשטחה של המועצה האזורית בני שמעון. הבעיה היא שגם האישורים וגם המכרז להקמתו פורסמו אי שם בשנת 2004. היום, למעלה מ- 7 שנים אחרי, עדת השרים לענייני נגב וגליל אישרה את הקמתו.

לפני 4 שנים הוכרז בקול תרועה רמה כי "העבודות להקמת הפארק המוטורי חצרים שבנגב המשותף לעיריית באר שבע ולמועצה האזורית בני שמעון, יחלו באמצע השנה הבאה". שנתיים מאוחר יותר פורסם בעיתונות כי השר סילבן שלום "פועל לקידום התוכנית להקמת פארק מוטורי בחצרים". מאז עברו עוד שנתיים, וכנראה שהפעילות הקדחתנית של השר שלום (שכנראה עסוק מאוד בפעילות העניפה של משרדו, למרות שפרט לכבוד השר ומנכ"ל המשרד אף אחד לא באמת יודע מה המשרד לפיתוח הנגב והגליל עושה…) הביאה להבשלת הודעה דרמטית נוספת לתקשורת. הפעם, מדובר בכבוד השרה לימור לבנת, שגם היא כמובן עסוקה בשלל פעילויות משרדה, אבל למרות זאת היא מצאה לנכון להתפנות גם לעניין הזה ושיחררה הודעה לעיתונות: "הספורט המוטורי הוא ענף ספורט אתגרי חדש שטומן בתוכו פוטנציאל כלכלי גדול וגם ימלא תפקיד חינוכי חשוב בהקניית כלים לנהיגה בטוחה ונכונה יותר של אזרחי ישראל".

גוזרת את הקופון? (צילום – מור שאולי)

בוקר טוב אליהו.

לפני שנתיים סיפרו לנו שההשקעה הנדרשת במקום (בסיס תחמושת ענק של צה"ל שפונה מיושביו) אמורה להיות בסדר גודל של כ- 10 מיליון דולר. למרות שער הדולר הנמון, כעת, אומרים לנו ש"במקום יושקעו 100 מיליון ש"ח ופתיחתו מיועדת ל-2013". מתוך סכום זה, משרד התיירות ומינהל מקרקעי ישראל שישקיעו בו כ- 8 מיליון שקלים. שאר הכספים צריכים להגיע ממקורות פרטיים. ציון עופרי, מבעלי החברה המקימה, מסר בריאיון לוואללה רכב כי "יש ברשותנו את כל המימון הדרוש לפרויקט. האישור שהתקבל הרבה בזכות הדחיפה של השר סילבן שלום והמועצה האזורית בני שמעון יאפשר לנו להשיג מימון נוסף ביתר קלות כדי שברבעון הראשון של 2013 נוכל לקיים מירוצים כחוק". לדבריו, דבר לא יימנע כעת את הקמת הפארק ומסלול המירוצים שבתוכו. נציין כי הקמת מגרש הדרכת הנהיגה דרוש את אישור משרד התחבורה.

משרדו של כבוד השר שלום שיחרר את ההודעה הבאה:

"פרויקט הפארק המוטורי בחצרים הינו פרויקט דגל ברמה בינלאומית, הראשון מסוגו בארץ. הפארק צפוי להשתרע על שטח של יותר מ-300 דונם מצפון לקיבוץ חצרים. הפארק יכלול יציעי ענק עם מסלול מרוצים למכוניות שתוכנן על פי התקנים של התאחדויות המרוצים המובילות בעולם. המשרד לפיתוח הנגב והגליל רואה בפארק המוטורי אטרקציה תיירותית ותרבותית שתביא לצמיחה ופיתוח כלכלי לאזור. מאז פנתה המועצה האזורית בני שמעון, בראשות סיגל מורן, למשרד נרתם המשרד להוביל את הפרויקט ולהתיר חסמים שניסו עד כה להתמודד עימם מול משרדי הממשלה השונים, ללא הצלחה. בימים אלה מוביל המשרד החלטת ממשלה לאיגום תקציבים שיאפשרו הנחת תשתיות ופתיחת הפארק כבר ב 2011. מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור, הקימה צוות בינמשרדי של  נציגי המועצה האזורית, משרד התרבות והספורט ונציגי המשרד לפיתוח הנגב והגליל על מנת  לקדם את אישור תקנות הספורט המוטורי- וזו אכן התקדמה בצורה משמעותית מאז החל קידום התהליך".

השר שלום הוסיף: "הפארק שיוקם בחצרים הוא דוגמא נוספת לפרוייקט מחולל שינוי שהיה פיל לבן במשך שנים רבות והצלחנו להוציאו לפועל. הפארק המוטורי יסייע במיצוב מעמדה של ישראל בענף הספורט המוטורי ויספק כ- 450 מקומות עבודה קבועים לתושבי הנגב".

גוזר את הקופון? (צילום – רויטרס)

אתם מבינים? אנחנו צריכים ועדת שרים כדי שהם ישבו, יבזבזו תקציבים על בורקסים ושתיה קלה, ישחיתו את זמנם ואת זמנו של הציבור, ולאחר מספר ישיבות סוערות יגיעו למסקנות שכולנו יודעים אותן כבר שנים. עדיף מאוחר על לעולם לא.

לפי התוכנית הנוכחית, הפארק המוטורי יבנה על שטח של 320 דונמים כאשר 220 דונמים יוקצו ללמסלול מירוצים בהתאם לתקנים הבינלאומיים (לא מדוייק, שכן אי יהיה אפשר, נכון לרגע זה, לארח מירוצי פורמולה 1 במסלול המתוכנן), 80 דונמים לאזור למגרש הדרכה ואימון ו20 דונמים לשטח למלונאות ונופש. לצד הפארק יוקם גם פארק נופש ופנאי לו יוקצו 1400 דונמים. אזור הנגב אמנם מכיל שטחי קרקע נרחבים בהם ניתן להקים פארק שכזה, ואין ספק שהוא יביא תעסוקה לתושבי האזור. אבל למרות זאת, נשאלת השאלה האם הקמת הפארק במטווחי הקסאמים והקטיושות מעזה היא פעולה חכמה, במיוחד לאור העובדה ששטחים נרחבים נוספים קיימים דווקא מזרחה לכיוון ערד. אולי התשובה טמונה דווקא בלובי החזק שהקימו ראשי הרשויות האזוריות.

ימים יגידו. אני מחזיק לנו אצבעות. כל מה שצריך זה לשמן היטב את המערכת של כבוד שר התחבורה כדי שגם הם יתנו את אישורם לפרוייקט, והופה, תוך 10-20 שנה יהיו לנו מירוצים חוקיים בישראל.

One Comment

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות