הוכחה מצולמת: מצלמות גאטסו רמזור אוכפות גם מהירות

מה שאני כותב פה מאז ינואר 2010 קיבל, סוף סוף, אישור רשמי. למרות הכחשותיה החוזרות ונשנות של המשטרה באמצעות שלל דוברים שהקפידו להופיע בתקשורת ולפזר הבטחות שקריות, כעת מגיע לידי דו"ח רשמי של מצלמת גאטסו רמזור, על עבירת מהירות!

כעת, כחודשיים אחרי התחלת העבודה של המצלמות החדשות בשטח, רצ"ב הוכחה, שחור על גבי פיקסל.

תזכורות ממאמרים קודמים:

לשימושכם – קבצי נתונים למיקומי מצלמות הגאטסו

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו שלב א’

מצלמות המהירות החדשות של גאטסו – כל מה שרציתם לדעת

לענייננו:

לא, לא מדובר בעבירת מהירות של 174 קמ"ש במקום 90. אם זכורה לכם אותה תמונה מפורסמת שהמשטרה הראתה במהלך מסיבת עיתונאים מתוקשרת מתישהו במהלך מרץ 2012. באותה מסיבת עיתונאים טענה המשטרה שלא, לא ישתמשו במצלמות הרמזור לאכיפת מהירות, אלא אם נהג יתפס במהירות ממש חריגה.

במקרה שלנו – מדובר בעבירה של 124 קמ"ש (119 קמ"ש אימתניים לאחר הפחתה אוטומטית של 5 קמ"ש) במקום 90. מספיק כדי לזכות את הפושע האיום ב- 750 ש"ח קנס ו- 8 נקודות לחובתו.

תאריך העבירה לכאורה: 20 באפריל 2012.

תאריך משלוח הדו"ח: 22 באפריל 2012 (יומיים… הבטיחו, קיימו)

עכשיו כנסו לכוננות ספיגה: לכולנו יש בעיה כפולה גם אם נצא מנקודת הנחה שכולנו מקפידים לעצור באדום. בתסריט שבו נהג נורמטיבי יתקרב לצומת בו הוא רואה את האור הירוק מהבהב אבל כשברור לו לחלוטין שהצומת פנוי, אם הוא "יתן גז" כדי להספיק לעבור בצומת לפני שהאור המהבהב או הצהוב הופך לאדום, הוא יסתכן בקבלת דו"ח על מהירות. ואם יתעקש, מפחד מצלמת המהירות, לבלום בלימת פתאום כדי שלא יתפס לא על מהירות ולא על אור אדום, רכבים שנמצאים מאחוריו ושגם הם רואים את האור הירוק המהבהב או הצהוב, יופתעו מן הבלימה הפתאומית ועלולים למצוא את עצמם במצב של בלימת חירום, מצב שעלול בתורו להוביל לתאונת שרשרת רצינית. שהרי מי באמת מצפה שהנהג לפניו יבחר לבלום בצומת בזמן שהאור הירוק עדיין דולק?

כאמור רצ"ב הדו"ח המקורי, עם טשטוש פרטים רלוונטיים. שימו לב להדגשות ולביאורים שלי. תודה לחוטף הדו"ח על הסכמתו להעלאת התמונה.

וזו המצלמה בצומת. כתומה, רמזור, מוחבאת היטב בין העמודים. אין שום סיבה לחשוב שרק זו פועלת במוד כפול, אלא כולן.

סעו בזהירות, זה בנפשינו! מהיום והלאה – כל מצלמת רמזור צריכה להציב בפניכם תמרור אדום גדול – גם אכיפת מהירות, גם אכיפת אור אדום, וגם סכנת התנגשויות ברכבים שיבלמו בלימות חירום, ו"נ" גדול לדוברות המשטרה שהוכיחה שוב שהאמת נמצאת ממנה והלאה. חבל.

עידכון: יממה לאחר שהפוסט הזה עלה כאן הועלה המידע שהבאתי כאן גם באתרים אחרים.

מאקו – מצלמות הרמזור החדשות: חצה צומת בירוק ב-119 קמ"ש וחטף קנס גבוה

גלובס – צפו: נתפס ב-119 קמ"ש – חטף 750 שקל קנס ו-8 נקודות

לא רלוונטי – עדכון לגבי מצלמות מהירות בצמתים מרומזרים

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

23 תגובות בנושא “הוכחה מצולמת: מצלמות גאטסו רמזור אוכפות גם מהירות

  1. להתאחד ולדרוש שינוי , שינוי לצורך הצלת חיים ולווא דווקא בשביל למנוע דוחות , למרות שהכסף שלנו נחשב. בתוך הרמזור , המצלמה מאיימת על הנהגים ויכולה לגרום תאונה , לחץ בפייס יכול לעזור .
    הסכנה בלימות פתע בידי נהגים . חובה לשלוח לגורמים שאכפת להם .

  2. אם ה"טייס" שצולם כאן היה מגיע לרמזור במהירות חוקית והוא היה מהבהב – גם אם הוא היה מאיץ הוא לא היה מגיע ל 124 קמ"ש.
    בוא לא ניתמם – הגיע לו דוח והוא חטף אותו

  3. הביקורת וההכוונה צריכות להיות על הרשויות שמגבילות וקובעות את המהירות המותרת בכביש ולא על כך שאוכפים אותה

    אם לצורך העניין נהג נסע 90 קמ"ש כחוק – גם אם "ייתן גז" בכדי להספיק לחצות את הצומת הוא לא יגיע למהירויות של שיזכו אותו בכנס המדובר

    אם מותר לנסוע 90 קמ"ש לא הגיוני שאנשים מתלוננים שהם מקבלים דוח על נסיעה מעל המהירות המותרת – כלומר על ביצוע עבירה…

    עם זאת, ברור לכולנו כי הנורמה הינה שלדעתי מעל המהירות הממוצעת גבהה מהמירות המותרת – כלומר מעל מחצית הנהגים נוסעים מעל החוק – אני בטוח שהמשטרה לא תאכוף נסיעה מעט מעל המותר אם זאת ברור לחלוטין שלא תסגיר את הסף הנ"ל שכן הוא באופן אוטומטי יהפוך לסף מהירות נסיעה "מותרת"

    מכאן שאם יש לנהל מאבק, שאני אגב חושב שהוא לגיטימי, הוא צריך להיות להעלאת המהירות המותרת… אם יהיה מותר לנסוע 120 קמ"ש יהיה גם לגיטימי לאכוף נסיעה ב125 קמ"ש…

    בנוגע לסוגיית אכיפת מהירות בצמתים – אני חושב שמדובר בצעד חיובי שביצעה המשטרה, שכן אלו באמת העבירות המסכנות חיים ! נהג שגונב את הרמזור בצהוב מהבהב מסכן את כלל הסובבים ומסתכן בתאונה קטלנית.

    מצלמות רמזור לדעתי הן באכיפת אור אדום והן באכיפת מהירות הינן לדעתי בגדר הצלת חיים!

  4. אני שמח שכולם פה נוהגים במשפחומטית ליסינג ונוסעים על פי חוק, באמת כל הכבוד.
    יש לא מעט רכבים שמסוגלים להאיץ יפה מאוד ממאה למאה ועשרים בשביל להספיק רמזור.
    השאלה היא מה לעשות עכשיו? הם שפכו מיליוני שקלים של כספי מיסים שלנו על התשתית הזו, עכשיו אנחנו צריכים לשלם על זה, לא?

  5. כעת אחרי שנקבע מצבך הקוגניטיבי, אש דעתך שאכיפת המהירות היא הצלת חיים,
    כדאי שתתפנה לעיון בדו"חות המשטרע ושם תגלה שאחוז קטן מאוד מהתאונות נגרמות בגלל מהירות, אז דעתך ממש לא לעניין,
    תמיד תזכור את הכלל הידוע,
    "שוטה מחריש לחכם יחשב"

  6. שתי התגובות שמעליי שייכות לנהגי שבת וחגים אהבלים שלא מבינים כלום בנהיגה. חכו שתעשו תאונה ושמישהו ייכנס בכם ויגמור לכם את החיים בגלל בלימת חירום שמתרחשת עקב מצלמת רמזור שהקימה המדינה המטומטמת שבה אנו חיים.

  7. מה בדיוק אתה מנסה להעביר? שהוא כן היה בסדר? שהוא לא עבר על החוק? שלא מגיע לא קנס?
    הנהג עבר על החוק. מגיע לו קנס.
    ההסבר שנתת על תאונת שרשרת גם הוא שגוי – תאונת שרשרת נגרמת מחוסר שמירת מרחק ולא מעצירת פתאום. אם הבלימה שלו תגרום לתאונה סימן ששוב יש אנשים שלא שומרים על החוק, כיוון שגם הם נסעו מהר ומבלי לשמור מרחק.
    בקיצור – סעו כחוק, שמרו מרחק. ובלי תירוצים.

  8. רעייתי ואני נסענו בכביש 4 באיזור "חוצות המפרץ" במפרץ חיפה לכיוון דרום, כשהתקרבנו לצומת "חוצות המפרץ" היה אור אדום ולפנינו עמדו כבר כ5>6 מכוניות ברמזור, רעייתי שנהגה ברכב עצרה במתינות כשהתקרבה למכוניות שעמדו לפניה.
    כמה שניות לאחר העצירה, הרגשנו חבטה עזה ברכבנו מאחור, וכשיצאנו לבדוק מה קרה, התברר כי נהגת חדשה וצעירה נכנסה בנו, מאחר ולטענתה לא שמה לב שהמכוניות שלפניה עומדות ברמזור, (אציין כי היא דיברה בטלפון הנייד שלה עוד לפני שהיא יצאה מהרכב שלה) !
    הנזק שנגרם לרכב שלנו כתוצאה מכך היה מעל 20,000 ש"ח מלבד המכות היבשות שחטפנו רעייתי ואני והטראומה הנפשית כתוצאה מהתאונה הזו.
    התאונה קרתה ב: 1.1.2011, ובגין טענתה של הנהגת הצעירה שמישהו פגע בה מאחור והיא נהדפה על רכבנו, חברת הביטוח שלה לא הסכימה לשלם לנו את הנזק ברכבנו, נאלצנו להפעיל את הביטוח המקיף שלנו, מה שחייב אותנו לשלם גם תוספת ביטוח נכבדה בגין ביטול ההנחה של "העדר תביעות", וכן הוצאות נוספות, עליהם אנחנו מדיינים עד היום (מאי 2012) בבית המשפט כדי לקבלן חזרה.
    זו היא התוצאה של פגיעה מאחור שכמובן אינה באשמתנו כלל !
    לידיעתכם !

  9. לפי מיטב ידיעתי אסור לעבור בצומת במהירות הגבוהה מ-70 קמ"ש

  10. נ.דן – ידיעתך אינה נכונה.

    אין בספר החוקים של מדינת ישראל שום חוק בנושא, אבל זה לא מפריע למישהו לשלוח מייל מטופש שכביכול מתריע בפני מעבר צומת במהירות גבוהה מ- 70. אבל אין שום חוק או תקנה בנושא, והמהירות החוקית בצומת נקבעת על-פי קטע הדרך הקודם לצומת, יהיה אשר יהיה (אלא אם יש תמרור המפחית את המהירות).

  11. כבר למדנו במדינתנו היקרה, כי כשהמדינה דופקת אותנו, תרתיי משמע, תפקידנו לעצום עיניים ולעשות כאילו אנו נהנים…

  12. לחדד את דברי מיצו. בכל תחילת דרך יש תמרור המורה על המהירות המקסימלית המותרת. צומת, מבטל תמרור! ולכן אם אין תמרור יש לשוב לברירת המחדל. קרי, בדרך עירונית עד 50 קמ"ש ובדרך בין עירונית, שאינה דרך מהירה, עד 80 קמ"ש. דרך מהירה עד 90 קמ"ש. תמרור בתחילת דרך המראה מהירות שונה מבטל את ברירת המחדל. לדוגמא: בכניסה לדרך מהירה (90 קמ"ש) מוצב תמרור המורה על 110 קמ"ש. סעו בזהירות והרוכבים שביניינו, שימרו על שטח היקפי נקי מסביבכם.

  13. איזה כיף לך, דניאל נכון, לדעת הכל.
    לו רק היית קורא את הדו״חות עצמם (של ה״משטרע״? באמת??? ועוד מבקר אנשים על מצבם הקוגניטיבי?) ולא עוצר בתרשים הפאי, היית רואה שגם הסיבות המובילות קשורות בעקיפין למהירות מופרזת. כי מי שלא שומר זכות קדימה הוא זה שמנסה להוריד אותך לנתיב הימני כדי שיוכל להמשיך לדהור ב-160. ומי שלא נותן זכות קדימה להולך רגל הוא הרבה פעמים זה שנסע מדי מלכתחילה ולא ראה אותו בזמן כדי לבלום (ויכול לדווח שפגע בו במהירות 30. זה כמה שהוא הספיק לבלום). וגם אי-ציות לתמרור לא מוכר יכול להגיע מהסיבות האלו. זה שהמשטרה לא תמיד מצח

  14. (המשך) זה שהמשטרה לא תמיד מצליחה להוכיח את המהירות המופרזת לא אומר שהיא לא שם. אולי זה אומר שאין מספיק מצלמות מהירות…

  15. סליחה, בתגובתי הראשונה התכוונתי ״זה שלא שומר מרחק״ הוא זה שמוריד אותך לנתיב הימני

  16. יובל – אין ספק, כשכל הרכבים על כל הכבישים יסעו בדיוק 20 קמ"ש, לא תהיה אפילו לא תאונה אחת. בוא נחזור לימי קדם, לתחילת המאה ה- 20, בהם נהג ברכב היה צריך להעסיק אדם שילך לפני הרכב עם פנס ויתריע על התקרבות האוטומוביל… כל מהירות, אפילו מהירות חוקית, עשוייה להיחשב כמהירות מופרזת במידה והיא לא תואמת את תנאי הדרך. לדוגמה, כביש שעובר ליד גני ילדים או בתי ספר. אני מקווה שאתה מסכים איתי. כן?
    יפה. עכשיו בוא נראה איפה הציבה המשטרה את כל המצלמות שלה? האם יש איזו מצלמה שהוצבה במקום שבו היא באמת מועילה? האם יש מצלמה כלשהי ליד בתי ספר או גני ילדים? איפושהו? זהו שלא. כל המצלמות נמצאות בקטעים ישרים בהם למהירות "סבירה" אין שום משמעות. מזדה 3 או יונדאי I35 יכולות לנסוע ללא שום קושי, ללא שום בעיה, ללא שום סיכון, במהירות האיומה של 119 קמ"ש באותם קטעי כביש. נכון, לו הן היו נוסעות במהירות הזו במרכזי ערים ליד גני ילדים זה היה פשע חמור מאוד. אבל באמצע כביש החוף? על כביש 40? נו בחייאת.

  17. א. אם לא רוצים שמישהו יכנס בכם מאחור כשאתם עוצרים ברמזור ירוק מהבהב – תסעו מעט יותר לאט לקראת הרמזור, ואז תוכלו לעצור בהדרגה ולמעט מקרים חריגים, אף אחד לא ייכנס בכם מאחור
    ב. לעומת זאת, אם מישהו "נותן גז" ועובר צומת בקצה הזנב של הירוק, ומכיוון נגדי יגיע נהג זריז שנכנס שניה מוקדם מדי לצומת, התאונה תהיה בעוצמות גדולות פי כמה
    ג. כפי שנאמר כאן בכמה תגובות ובגוף ההודעה – המהירות המותרת בצומת היא המהירות המותרת בכביש שבו אתה נוהג
    ד. טיפ למי שמוצא את עצמו מתלבט כשמתקרב לצומת – תוך התייחסות למה שראיתם מרחוק (אם היה אדום ונהיה ירוק, לעומת אם הירוק כבר ירוק איזשהו זמן) – התקרבו לצומת במהירות כזו, שאם האור יתחיל להתחלף כשאתם במרחק של יותר משלושה חיצים מצויירים על הכביש – תוכלו לבלום בנחת.
    אם עברתם את החץ השלישי מהצומת והאור עדיין לא התחיל להתחלף, המשיכו בנסיעתכם.

    סעו בזהירות,

  18. מיצו מה עם איזה פוסט על האופנוע החדש?

    ולגבי הכתבה:מהירות נטו לא הכי מסוכנת אבל היא יכולה לשמש כקקליזטור [כתבתי נכון?] להרבה עברות חמורות אחרות, ולנהיגה בקלות ראש באופן כללי. מעבר לזה נהג שמקבל דוח, גם אם זה מהירות, מקבל גם מעין תזכורת פסיכולוגית שהוא לא בלתי מושג ושלו זה לא יקרה, ולכן ימנע מלעבור עברות אחרות גם. והמשטרה אוכפת עוד עברות. עכשיו אם זה באמת קורה- מעניין לבדוק אבל אני יודע שאחרי שקיבלתי דוח מהירות זה השפיע על הנהיגה שלי בעוד מישורים ולא רק במהירות.

  19. מבקש לדעת מה המהירות המותרת ברמזור בעקבות הודעות שונות בנושא

  20. דובי – המהירות המותרת בצומת היא המהירות המותרת בקטע הכביש המקדים לצומת, בכיוון הנסיעה שלך, אלא אם הופחתה באמצעות תמרור.

  21. גילה – לא ידוע. הדרך הטובה ביותר היא לעצור (בזהירות) ליד המצלמה, ולהסתכל על העיניות שלה. אם היא "סתומה" או ריקה, אז היא לא פעילה. אם היא מכילה מצלמה, אז אולי היא עבדה ואולי לא.

    אבל ממה שזכור לי, אין מצלמת גאטסו על כביש 443. אולי את מתכוונת למצלמת רמזור רגילה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *