כבישים כבישים כבישים 2 – כביש 3255 דבירה – להב

בהמשך לפוסט הראשון בסדרה אני מביא את אחד הכבישים האהובים עלי באזור הדרום הקרוב. כביש 3255 המחבר בין צומת דבירה לבין הישוב להב והלאה.

הגישה לכביש נעשית בפנייה שמאלה בצומת דבירה על כביש 40, כ- 3 ק"מ דרומית לצומת בית קמה. עוצרים בצומת בתחנת הדלק ומתרעננים בשתיה קרה באלונית הנמצאת במקום, ויוצאים לדרך.

dvira-lahav

הכביש דו-נתיבי חד-מסלולי ללא קו הפרדה לבן לרוב אורכו. בתחילתו בונים גשר מעל לרכבת הנוסעת לבאר-שבע, ונכון ליולי-אוגוסט 2009 העבודות טרם הושלמו לגמרי. לאחר מעבר פסי הרכבת הכביש משתחרר ומאפשר דהירה קדימה.

לא מדובר בכביש לאופנועים סופר מהירים הרצים קדימה בפול גז, אם כי רוכב מיומן שמכיר את הכביש יוכל לעשות בו מטעמים. יש בו אפילו מספר קטעים שאם ממש רוצים אפשר להפיק מהם אחלה סיבובים. התנועה דלילה לרוב, אבל יש לשים לב לכניסה לישוב דבירה מצד שמאל. אחת התכונות הנחמדות בכביש הוא מיעוט מעקי הבטיחות שמאפשר גם צילומים מגניבים.

DSCF8899

הנוף מתחיל יחסית שטוח אבל הופך במהרה למשופע גבעות מיוערות ע"י קק"ל, נוף אופייני לצפון הנגב. הפיתולים ארוכים וללא בעיות מיוחדות, וכאמור ניתן לתת בו בגזיה כמעט ללא חשש, אם כי, כרגיל, יש לבדוק את מצב האספלט ולהיזהר מחצץ על הכביש כתוצאה מרכבי שטח או כלי עבודה חקלאיים שאולי נסעו עליו לפניכם. כמעט ולא נצפו ניידות משטרה על הכביש הזה, אם כי לקראת קצהו ישנה פעילות ערה של מג"ב.

יש לנו שתי אופציות נסיעה. הכביש יכול לקחת אתכם עד לצומת T עם כביש 358 (עליו יעלה פוסט בקרוב). לפני הצומת יש מעין עליה קלה המחביאה את הצומת מן העין, ומי שלא מכיר אותה עלול לחשוב שהיא מגיעה מוקדם מהצפוי. בכל מקרה, צומת T לפניכם אז יש לנו רק שתי אפשרויות, או שמאלה, צפונה, או ימינה, דרומה.

DSCF8902

אם ממשיכים ימינה תוכלו משם לקפוץ לכביש הגישה ליישוב סנסנה עליו כתבתי בפוסט הקודם, כביש ששווה ביקור בפני עצמו. משם ניתן כמובן להמשיך לכיוון צומת שוקת ואז לעבר ערד, דימונה, באר-שבע או מצפה רמון לפי ראות עיניכם.

אבל יש גם דרך אחרת. כ- 1.8 ק"מ אחרי הכניסה לישוב דבירה ישנה פניה שמאלה. אם תקחו את הפניה הזו (המסומנת בעיגול בציור המפה למעלה) תגלו כביש שכוח אל במצב סלילה סביר, המוביל דרך גבעות נמוכות ונוף יפהפה. במשך מספר קילומטרים תגלו שלל סיבובים קלים ומגניבים ובסופה של הדרך תגיעו, שוב, אל כביש 358, כ- 1 ק"מ צפונית לצומת ה- T עליה דיברתי קודם. כך שמשם ניתן שוב, לעלות צפונה או לרדת דרומה.

DSCF8901

אחלה כביש.

כרגיל, אשמח מאוד לשמוע על כבישים נוספים שאתם מכירים ואותם אתם רוצים לחלוק. מבטיח לעשות פוסט נחמד על כל כביש וליצור סידרה נחמדה של פוסטים בהם נוכל להשתמש בעתיד.

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות