אופנוען שמזגזג מגדיל את בטיחותו על הכביש
בכתבה נוספת פרי עטו של שחר הזלקורן מ- YNET, מביאים ציטוטים ממחקר שנערך לאחרונה ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שתוצאותיו מאוששות פחות או יותר את מה שאנחנו יודעים כבר ממזמן: אופנוען שמזגזג על הכביש ומשפר באופן קבוע את מיקומו ביחס לרכבים הנמצאים סביבו – בטוח יותר, ורבים סיכוייו לשרוד על הכביש.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4389137,00.html
"מה שנראה לנהג כזגזוג מיותר ומהירות מופרזת, בעיני הרוכב הוא תמרון להתמקמות בטוחה יותר בנתיב, ושימוש נכון בתאוצה הטובה של אופנוע כדי לצאת ממצב פחות בטוח", קובע המחקר. "יש להניח שהסדרים מתוכננים, ממוסדים וחוקיים, יכולים לעשות את ההתנהגות הבלתי-פורמלית למקובלת על נהגי המכוניות, ועל-ידי כך גם לבטוחה יותר עבור כולם".
ועוד:
"במקום למתוח ביקורת על רוכבים ולהתרגז על התנהגותם, מציעים עורכי המחקר לבחון שינויים בהסדרים התנועה הקיימים, כך שתתאפשר רכיבה בשוליים ובנתיבי תחבורה ציבורית. הסדרים שכאלה, כך מעריך המחקר, גם יגבירו את הבטיחות של הרוכבים וגם יהפכו את התנהגותם לכזו המקובלת בקרב הנהגים. "האופנוען צריך לנצל לטובת בטיחותו את היתרונות היחסיים שלו ושל הכלי", מסכמים עורכי המחקר."
לא מסכים לגמרי עם הקביעה הזאת. הכל תלוי נסיבות. לזיגזוג יש את הסכנות שלו ואני לא בטוח שהן פחותות מרכיבה ללא זיגזוג. אני רואה אנשים מזגזגים בתנועה עירה/צפופה שזורמת מעל 60 קמ"ש. עבורי זו התאבדות.
אותו כנל לגבי עמידה בצומת לפני מכוניות. אני דוקא מרגיש חשוף ופגיע כשאני עומד ראשון (לא תמיד הכל תלוי נסיבות) ואם משהו קורה בצומת הלך עליי. הרבה פעמים אני דוקא עומד שני מאחורי מכונית כשאני מוודא שהרכב מאחוריי עצר עצירה מוחלטת. כך גם אם מישהו גונב רמזור אדום המכונית לפני תחטוף ולא אני.