שטויות שרצות ברשת – מצלמות חדשות על כביש 6

סרטון שמסתובב ברשתות החברתיות מציג, לכאורה, משהו שנראה כמו עמדה עם צ'קלקה מהבהבת. אם תגבירו את הווליום, תשמעו אדם במבטא ערבי מזהיר את כולם מפני מצלמות חדשות על כביש שש.

 

האם מדובר בהתקן אמיתי? לתחושתי האישית – לא. במבט מעמיק בסרטון הראשון ניתן בקלות לראות את החיבור הפרטיזני, את חוטי החשמל החשופים, את הקופסה שנראית כמו מצבר, ואת העמוד הכתום עצמו שנראה די עלוב. לא ככה בונים מתקן אכיפה, אבל כן ככה בונים משהו שעשוי מקרטון ביצים, שתי פרוסות פסטרמה, מסטיק בזוקה, סיכת ראש ופנס מהבהב.

בסרטון נוסף שהגיע אלי נראה המתקן החשוד בזווית הרבה יותר טובה:

 

בסרטון השני העליבות של המתקן כבר נראית בצורה ברורה. ניסיון נואל להפחיד נהגים באמצעות צ'קלקה ופלאשים מטופשים בתוך קופסת עץ מחוברת עם מסקינג-טייפ וחוטי חשמל חשופים.

  

מה שעוד ניתן ללמוד משני הסרטונים זה שמדובר בהתקנים דומים אך הממוקמים במקומות שונים. זה אומר שמי שחשב על הרעיון במשטרה חשב שזה יהיה ממש מוצלח אם יציבו את העמדות הללו במקומות שונים על מנת להלחיץ עוד יותר נהגים.

באופן אישי קיבלתי מסרים ממספר אנשים, שכל אחד מהם נשבע ביקר לו שהמידע הזה נמסר לו על ידי "חבר". לפעמים ה"חבר" הזה הוא שוטר שעובד באיזו יחידה טכנולוגית ואמון על הכנסת אמצעים חדשים. לפעמים ה"חבר" הזה הוא שוטר שעובד ביחידה שמפעילה את המתקן הזה ואשכרה מפיק ממנו דו"חות. לפעמים, המסר מגיע בגיבוי (לכאורה) של דובר משטרתי כזה או אחר.

ברור לי לגמרי שהמסרים הללו נעשים מתוך רצון טוב (אני מכיר היטב את כל אלה שכתבו לי בנושא). אבל גם ברור לי ש"חבר" כזה הוא לא בדיוק "חבר", אלא בסה"כ מדובר במישהו שקיבל את הסרטון/תמונות בעצמו דרך וואטסאפ או פייסבוק, וכדי לשוות תחושת אמינות למידע הזה, כל מי שמעביר אותו הלאה מוסיף לו משהו (בדומה למשחק "טלפון שבור", למי שמכיר מימי טרום הסלולרי שחונק לכולנו את המוח).

ואני אומר – בקרוב האייטמים האלה יעלו לצינור או לתוכנית דומה, ואז נראה את נציג המשטרה מתפתל בניסיון להסביר את הקומבינה. בנתיים, הם רק עושים צחוק מעצמם.

שלחו לכם את הודעת הוואטסאפ המטופשת הזו? שלחו להם את הלינק לדף הזה בחזרה. ולהבא, כשאתם מקבלים הודעה כזו בקבוצות ולפני שאתם רצים להעביר הלאה תבדקו את אמיתות ההודעה ותפעילו שיקול דעת.

ראיתם מישהו ששיתף שטות? שלחו לי.

אין בכל האמור לעיל משום המלצה לעבור על החוק תמיד יש לנסוע בצורה אחראית וזהירה, ועל פי החוק.

2 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות