הגדרת Valentine One Gen 2 (דור שני) לעבודה בישראל

גלאי מכמונות המהירות שנחשב במשך שנים רבות כטוב בעולם – Valentine One המקורי – התפאר בעיקר ביכולתו לקלוט מכמונות דבורה ממרחקים גדולים מאוד ורגישותו הרבה למכמונות לייזר (ממל״ז). אבל עם הזמן, קרנו ירדה בגלל חוסר יכולתו להתמודד עם רכבים בעלי חיישני בלימה, עזרי בלימה ולעיתים אף בקרות שיוט אדפטיביות, מה שיצר כאב ראש לא קטן למשתמשים בו עקב ריבוי מטורף של התראות שווא ללייזר. מאז עברו מספר שנים, והחברה יצאה עם הדור השני של גלאי הוולנטיין 1 – גלאי עמיד, בעל קליטה ארוכת טווח, עם חיצים המצביעים על כיוון האיום ומספר האיומים, ואשר בו, נכון לעכשיו, כמעט ואין התראות שווא.

הגלאי חוקי ומתאים כמובן לעבודה גם בישראל עם אמצעי האכיפה הנמצאים בשימוש בידי משטרת ישראל.

הערה: מאמר זה מתייחס לדור השני של הוולנטיין 1. לקבלת מידע על הגדרת מכשירי הדור הראשון – קראו כאן.

מכשיר הוולנטיין 1 דור שני איננו מיובא בצורה סדרתית ארצה, ויש לרכוש אותו ממוכר אמריקאי אמין (אפשר באיביי או אמזון). מחירו של הגלאי (נכון לחצי הראשון של 2021) עומד על $499 לפני משלוח ומיסים בישראל. אם רוכשים ערכה סגורה, אז מקבלים גם את הגלאי, גם חיבור למצת הרכב (כבל מסולסל) וגם חיבור קבוע להתקנה קבועה לחשמל, וכן שני סוגי חיבור (אחד לשמשה באמצעות ואקום ואחד למגן השמש באמצעות קליפס).

מכשירי הוולנטיין 1 דור שני תומכים ב- Euro Mode, שהוא מצב מותאם לשימוש מחוץ לארה״ב, בו תדר Ka מחוזק לתאימות עם מכמונות מהירות כמו הדבורה (הנמצאת בשימוש משטרת ישראל), וכן עבודה במצב POP שבו השוטר מפעיל את המכמונת בעוצמה נמוכה כדי לבדוק את סביבתו ולגלות האם יש כלי רכב מהירים באזור. מצב זה לא מספק הוכחה חוקית לעבירת מהירות כיוון שלא ניתן לנעול על המהירות, אבל בעצם הפעלתו – הגלאי מזהה את המכמונת באזור ומתריע על כך בפני הנהג שאמור בשלב הזה להפחית את מהירות נסיעתו.

הסבר לגבי ה- Euro Mode

http://www.valentine1.com/Lab/EuroMode.asp

הסבר לגבי POP Protection

http://www.valentine1.com/V1Info/popradar.asp

הסבר אודות מצב POP ומדוע הוא אינו יכול לשמש לאכיפת מהירות

http://www.valentine1.com/pop/whatispop.asp

לאחר רכישת הגלאי והתקנתו ברכב/אופנוע, יש לבדוק את ההגדרות איתן הוא הגיע מהמפעל, ובמידת הצורך – לשנות את חלקן או כולן.

הפעלת המכשיר

בדור 1 ההפעלה נעשתה על ידי סיבוב הכפתור העגול בכיוון השעון מעבר ל”קליק”, מה שהיה מדליק את המכשיר. בדור 2 ההדלקה מהירה יותר – לחיצה על הכפתור ההפעלה העגול.

שליטה על ווליום

בניגוד לדור 1 שבו כפתור הווליום היה מסתובב לקבוע עצמת ווליום, נלחץ להשתקה, ובתוכו היתה חוגה נוספת לעצמת ההשתקה – בדור 2 כפתור ההפעלה העגול הוא כפתור ההשתקה (בלחיצה) ואילו השליטה על הווליום נעשית על ידי שימוש בשני כפתורים על ה”גג” של המכשיר מעל הצג (הימני מעלה, השמאלה מטה). אם רוצים לקבוע את עצמת הווליום המושתק, לוחצים על כפתור ההפעלה העגול ואז מיד לוחצים על הווליום מעלה או מטה.

רמת הווליום שאתם בוחרים ניתנת לשמיעה על ידי צלילים, וכן על ידי צפייה בפס ה- LED התחתון בעל 6 הנוריות.

בתוך האפליקציה (ראו מטה) ניתן גם לקבוע הגדרות של השתקה אוטומטית, הגברת ווליום במקרה ויש לפנינו מספר איומים בו זמנית ועוד. בישראל רוב הניידות פועלות לבד ומספר האיומים מבחינת משטרה הוא כמעט תמיד 1. בנוסף, בגלל שאצלנו הניידות עושות שימוש רק במכמונת מהירות מבוססת רדאר אחת בלבד – מכשיר ה”דבורה” – הגלאים אצלנו זקוקים רק לתדר Ka ולא מעבר לכך מה שמסנן בצורה מוחלטת המון התראות שווא שמהן סובלים נהגים אמריקאים למשל (דלתות אוטומטיות, מרכזי קניות, תחנות דלק, שלטי מהירות דיגיטליים ועוד), ולכן אופציות אלה פחות רלוונטיות עבורנו.

אגב, באמצעות פיצ’ר המכונה eSavvy בתוך האפליקציה, ניתן להגדיר את הגלאי להשתיק את עצמו בכל התראה בזמן נהיגה במהירות נמוכה (למשל בתנועה עירונית). אם תרצו להגדיר אופציה זו, כנסו להגדרות האפליקציה (ראו מטה).

תכנות המכשיר

כדי לבצע שינויי הגדרות בוולנטיין אחד דור שני יש להשתמש בכפתורי המכשיר, או לעשות זאת על ידי שימוש באפליקציה חינמית שאותה מתקינים בטלפון הסלולרי שלכם (כמו V1connection – ראו מטה), המאפשרת את ההגדרות באמצעות חיבור בלוטוס בין בגלאי לטלפון הסלולרי שלכם. היתרון של שימוש באפליקציה במקום להגדיר ישירות בעזרת כפתורי המכשיר הוא שניתן בקלות לבצע את השינויים מבלי לנחש מה כל משמעותו של כל שלב, וכן ניתן לשמור פרופילים נפרדים המתאימים לסוגי שימוש שונים (בישראל – סביר להניח שנשתמש רק בפרופיל אחד).

בניגוד לדור 1 שבו היה צריך לרכוש מודול בלוטוס נפרד לחיבור לאפליקציה, בדור 2 הבלוטוס מובנה בתוך המכשיר.

נתחיל עם תכנות באמצעות כפתורי המכשיר עצמו, ולאחר מכן נעבור להגדרה באמצעות האפליקציה.

בדיקת הגדרת בסיס – ארה״ב או אירופה

כדי לוודא מהי הגדרת הבסיס של המכשיר, לחצו לחיצות חוזרות במשך 1.5 שניות על כפתור ההפעלה.

תצוגת אותיות A (גדולה), L (גדולה), L (קטנה) – זהו מצב ארה״ב.

תצוגת אותיות U (גדולה), u (קטנה) – זהו מצב אירופה.

כניסה למצב תכנות

בעת הדלקת המכשיר, לחצו בו-זמנית על כפתורי הווליום מעלה ו-ווליום מטה למשך כ- 5 שניות מכניס את המכשיר למצב תכנות, ותאורת הפאנל הקדמי תדלק.

יציאה ממצב תכנות

על מנת לצאת ממצב תכנות, בין אם ביצעת שינוי ובין אם לא, לחצו בו-זמנית על כפתורי הווליום מעלה ו-ווליום מטה למשך כ- 5 שניות. המכשיר יתכבה, וכל שינוי שעשיתם יישמר בזיכרון.

בדיקת גירסת התוכנה

לאחר הכניסה למצב תכנות לחצו ושחררו את כפתור הווליום מעלה. מסך התצוגה האדום יציג את ספרות הגירסה בזו אחר זו. בסיום התצוגה תחזור להציג את הסיפרה הראשונה וחוזר חלילה.

גירסת הבסיס של דור 2 שאיתה יצאו עם המכשיר לשוק היתה 4.1.0.18. סביר להניח שככל שהזמן יעבור, תראו גלאים עם גרסאות חדשות יותר.

במידה ואינכם מעוניינים לבצע שום שינוי, לחצו ושחררו את כפתור הווליום מעלה כדי לצאת ממצב תכנות.

כיצד לדעת אם המכשיר תוכנת בעבר?

בעת שאתם נמצאים במצב תכנות ובדיקת גירסת התוכנה, אם מופיע חץ מעלה – סימן שהמכשיר נמצא בהגדרות ברירת המחדל שלו. אם מופיע חץ מטה – סימן שבוצע שינוי כלשהו והמכשיר איננו כבר בהגדרות ברירת המחדל שלו.

איפוס הגדרות לברירת מחדל

במידת הצורך ניתן לאפס את הגדרות המכשיר. בעת שאתם נמצאים במצב תכנות ובדיקת גירסת התוכנה, לחצו והחזקו את כפתור ההפעלה עד שהחץ משתנה מפנייה מטה לפנייה מעלה.

ביצוע שינויים (תכנות המכשיר)

סוג ההגדרה שניתנת לשינוי מוצג בחלונית האיומים.

כדי לעבור להגדרה הבאה לחצו לחיצה על כפתור הווליום מעלה. כדי לחזור להגדרה הקודמת לחצו על כפתור הווליום מטה.

בכל שלב ניתן לראות האם פונקציה מסויימת מופעלת או מבוטלת. סימן ההפעלה הוא תצוגת חץ כלפי מעלה. סימן הביטול הוא תצוגת חץ כלפי מטה. כל פונקציה יכולה להיות מופעלת או מבוטלת באופן עצמאי (אם כי יש מספר פונקציות הקשורות זו בזו).

שינוי מצב פונקציה (ממופעל למבוטל, וממבוטל למופעל בהתאם לצורך) נעשה ע”י בחירת הפונקציה המתאימה, ולחיצה ארוכה (כ- 3 שניות) על כפתור התפעול העגול עד שמצב החץ ישתנה (מלמעלה למטה, או מלמטה למעלה בהתאם לצורך).

הגדרות ישראל

להלן הגדרות וולנטיין 1 דור 2 המתאימות לשימוש בישראל נכון לתחילת שנת 2021:

1. תדר X – כבוי. חץ למטה.
2. תדר K – כבוי. חץ למטה.
3. תדר Ka – דולק. חץ למעלה (שווה לבצע התאמת תדרים מדוייקת יותר באמצעות האפליקציה – ראו למטה).
4. גילוי לייזר – פעיל. חץ למעלה.
8. השתקת ההתראות הקוליות בלחיצה על כפתור ה-Mute ללא התייחסות לעוצמת השמע המוגדרת – פעיל. חץ למעלה.
A. כפתור שינוי עוצמת ההתראה לאחר לחיצה על כפתור ה-Mute ע”י הכפתור הראשי – פעיל. חץ למעלה.
G. ביטול התראות אחוריות בתדרי X או K – לא רלוונטי – פעיל. חץ למעלה.
H. תדר Ku – כבוי. חץ למעלה.
u. מצב EURO – פעיל. חץ למטה.
t. וידוא K – כבוי. חץ למטה.
n. לייזר אחורי – פעיל. חץ למעלה.
C. תדרי קאסטום – כבוי. חץ למעלה.

על מנת לצאת ממצב תכנות לחצו בו-זמנית על כפתורי הווליום מעלה ו-ווליום מטה למשך כ- 5 שניות. המכשיר יתכבה, וכל שינוי שעשיתם יישמר בזיכרון.

כתלוי בגירסה של המכשיר שלכם, לאחר ההדלקה ולאחר התצוגה של כל האורות ומצב הבדיקה העצמית, על הצג אמורה להופיע האות u קטנה. אם מופיעה לכם האות U גדולה, לחצו מספר שניות על כפתור ההפעלה העגול והאות תתחלף ל- u קטנה (ותוך כדי כך תדר K שממילא אנחנו לא צריכים יבוטל.

טבלת פונקציות מלאה

למצב Euro Mode. טבלה זו נמצאת גם במדריך למשתמש:

הגדרת המכשיר באמצעות אפליקציה

יש מספר אפליקציות שבעזרתן ניתן לקנפג את הגלאי. אבל אחת השימושיות ביותר היא V1connection, the app. חפשו אותה בחנות האפליקציות של יצרן מערכת ההפעלה של הטלפון הסלולרי שלכם.

אם תרצו הסבר וצילומי מסך תוכלו לקבל על כך עוד מידע בהתאם למכשיר שלכם, כאן:

למכשירי אייפון

https://www.valentine1.com/v1-detectors/v1-radar-detector-apps/v1-gen2-connectivity-for-ios

למכשירי אנדרואיד

https://www.valentine1.com/v1-detectors/v1-radar-detector-apps/v1-gen2-connectivity-for-android

אחרי ההורדה וההתקנה, וודאו כי הבלוטוס מופעל בסלולרי שלכם, ואז הפעילו את האפליקציה בזמן שהגלאי מחובר לחשמל ודולק. הגלאי יתחבר באופן אוטומטי לאפליקציה בסלולרי שלכם. על המכשיר תידלק נורית בלוטוס כחולה קטנה בחלקו האמצעי התחתון של הצג.

צילומי מסך אלה נכונים לגירסת האפליקציה שהיתה בשימוש בחלקה הראשון של שנת 2021.

תוכלו לייצר לעצמכם פרופיל מותאם אישית ולקרוא לו איך שתרצו, ולעבור בין פרופילים שונים בהתאם לצורך.

תוכלו להפעיל או לבטל תדרים ספציפיים (למשל K או Ku או X). אתם רוצים להיות במצב Euro Mode.

בתדר Ka ניתן לקבע את הטווח הספציפי המותאם לעבודת הדבורה בישראל.

לסיום – שימרו את הפרופיל. האפליקציה תעביר את ההגדרות למכשיר (זכרו שתמיד אפשר לחזור להגדרות ברירת המחדל).

אם אתם אוהבים לנסוע עם האפליקציה פועלת על המכשיר שלכם, ניתן לבדוק את הסטטוס של הגלאי בזמן אמת (שימושי אם בוחרים להחשיך את הגלאי עצמו – מה שמכונה Dark Mode – ואז לקבל את החיוויים על צג הסלולרי – יכול להיות אופציה טובה לרוכבי אופנוע שמשתמשים בגלאי אבל מקבלים את החיווי באפליקציה ודרך הדיבורית בקסדה).

אם תגללו את המסך לצדדים, תוכלו לקבל פירוט של הגלאי בתדרים שהופעלו בו. במקרה זה – לייזר ו- Ka.

מידע נוסף

כיצד לתכנת את גלאי ה- Valentine One Gen 2:

https://www.valentine1.com/the-v1-difference/v1-programming

להורדת מסמך PDF עם הוראות אלה:

https://www.valentine1.com/wp-content/uploads/2020/03/V1Gen2-Programming.pdf

אפליקציות צד שלישי

  • V1 Driver למכשירי אייפון – אפליקציה שימושית (לא חינמית) לתצוגה משוכללת יותר של האיומים, הכרזה קולית על התדרים שנקלטו, להשתקה אוטומטית בהתאם למיקומכם (עושה שימוש ב- GPS), חיבור אוטומטי בעת הפעלת המכשיר ועוד. אם יש לכם שעון אפל, תוכלו לקבל את ההתראות על השעון (כאילו שחסרות לנו הסחות דעת).
  • JBV1 למכשירי אנדרואיד – אפליקציה שימושית מאוד (וחינמית!), המון פיצ’רים מעניינים, משתמשת בנתוני GPS כדי להציג גם מפת כבישים (לא משמשת לניווט), מיקומי מלכודות קודמות ועוד (אם כי פיצ’ר זה תלוי בכמות המשתמשים באפליקציה, ובישראל מספר זה נמוך מאוד).

 

נגישות