רב סרן שמועתי עקשני – סוזוקי מאשרת דגם חדש להיאבוסה?

טוב על זה הייתי חייב לכתוב. אתם יודעים. יש לי איזה עניין עם סוזוקי היאבוסה. לא יודע למה. אולי זו העובדה שהיו לי ברבות השנים חמש היאבוסות? אולי.

בכל אופן, בפוסט שעלה באתר Motorbike לקראת סוף דצמבר 2019 נטען שהפעם זה (אולי) אמיתי: אחרי המון שמועות שעוברות עיכול והעלאת גרה שוב ושוב, אחרי מאות הודעות ברשתות החברתיות, ואחרי שהתקווה לחידוש ייצור ההיאבוסה שנגוזה אי שם ב- 2019 – אולי הפעם סוזוקי באמת הולכת להוציא בוסה חדש לשנת 2021!

אבל בעצם זה אמור להיות סימן שאלה: אולי הפעם סוזוקי באמת הולכת להוציא בוסה חדש לשנת 2021?

לדברי האתר, מקור בסוזוקי אישר שהדור הבא של ההיאבוסה יגיע לשנת 2021, ושהוא יוצג בתערוכת EICMA בנובמבר 2020.

אבל אם קוראים שוב את האותיות הקטנות אפשר רק להרים (שוב) גבה לנוכח הפוסט הלא ברור הזה, כי תכלס אין בו שום דבר חדש. הפוסט מדבר על פוסט אחר כמקור שלו, ומפנה לאתר בשם Bennetts בבריטניה (אתר המקושר לחברת ביטוח). בפוסט האמור שהוא בכלל מינואר 2019 מוזכרות אותן שמועות ששמענו כבר משנת 2015. מספר אתרי חדשות דו”ג קלטו את הפוסט הזה ומיד הוציאו גירסה משלהם (למשל באתר של MCN, למשל באתר פולגז, למשל באתר מוטו-דוגרי), ובכל פעם שהוא הועלה באתר אחר, הנחרצות והוודאות של הידיעה הלכה והתגברה עד כדי כך שמסתם שמועה זה הפך להיות משהו כמעט בטוח.

לפי אתרים אלה ואחרים, נפח המנוע יגדל מ- 1,340 סמ”ק ל-1,440 (כדי לפצות על החמרת תקנות הפליטה), ההספק יעלה מ- 198 כ”ס למעל 200 כ”ס (יש כאלה שמדברים על 210 כ”ס), והוזכר גם גיר אוטומטי, וכמובן מערכות בקרה שיישרו קו עם המתחרים כדוגמת ABS לפניות, בקרת אחיזה, מצבי מנוע ועוד.

האם יש דברים בגו?

אז בואו נבחן על סמך מה מתבססות אותן שמועות? לפנינו הפרטים:

1. חלק ממצגת קונספט עיצובי שהוצגה בתערוכת טוקיו ב- 2015 שהציגה משהו שנראה כמו עיצוב מחדש של הבוסה – לא זכה לאישורים או הכחשות מצידה של סוזוקי:

2. דגם מוקטן של קונספט של אופנוע ספורט חדש שהוצא על ידי סוזוקי כחלק ממצגת מנהלים בשנת 2016, גם הוא לא זכה לשום תגובה, אבל נראה שזהו אותו עיצוב שהופיע במצגת בשנה הקודמת:

3. מספר בקשות פטנטים שהגישה סוזוקי החל מפברואר 2018 (!) ופורסמו באוגוסט 2019 בנוגע למנוע ומערכת העברת כוח של אופנוע ספורטיבי שאמור לעמוד בתקנות הפליטה המחמירות (שבגללן בוטל ייצור ההיאבוסה דור 2 הנוכחי). הפטנט מזכיר שימוש בקרבון במערכת הפליטה, וחלק מהאיורים מזכירים את השלדה ואת הצורה של ההיאבוסה הנוכחי, אם כי צרות יותר. הזרוע האחורית תהיה מאלומיניום כדי להקל על המשקל:

4. ציטוט של מנכ”ל סוזוקי (אופנועים, ATV וחטיבה ימית) – פול דה לוסינאן – שאמר מתישהו בתחילת 2019 שהוא “מאוד אוהב את ההיאבוסה שהיה game changer עבור סוזוקי לפני 20 שנה, ושהיווה אמירה ברורה של החברה נגד המתחרים שלה במטרה אחת לנצחם. הבוסה הפך להיות אייקון של ממש, סימן של עצמה ומהירות, ודי להסתכל במסלולי הדראג כדי לראות כמה פופולרי הוא האופנוע אצל רוכבים שמחפשים מהירות ואמינות – משהו שאנחנו מאוד גאים בו. המהנדסים שלנו ממשיכים לפתח דגמים חדשים ומרתקים שיוצגו במהלך השנים הקרובות. אישית, כאחד שרכב אלפי מיילים על היאבוסה במשך השנים, גם אני מחזיק את אצבעותי.”

5. העובדה שסוזוקי לא ממהרים להשוויץ בפני העולם על הדגמים החדשים שלהם, וכשהם כבר עושים זאת, לוקח לאותם דגמים למעלה משנתיים לצאת אל אויר העולם. לדוגמה, סוזוקי קטאנה שהוצג כבר ב- 2017, אבל יצא לשווקים רק ב- 2019.

6. העובדה שסוזוקי איבדה חלק נכבד מהשוק שלה באירופה עם חוסר ההתאמה ליורו 4 ולאחר מכן ליורו 5, והציפייה שהם יהיו חייבים לעשות משהו כדי להחזיר לעצמם את השוק… אם כי, בינינו, הם היו צריכים להיות שם כבר לפני שנתיים, והם לא. אולי זה אומר משהו?

7. העובדה שהמתחרים של סוזוקי בקטגוריית “האופנוע הכי פאקין מהיר שאתה יכול לקנות בכסף שלך בלי להיות אוליגרך רוסי” – כבר מזמן השיגו אותה, גם במהירות, גם בהספקים, גם בטכנולוגיה. גם כאן, למען ההגינות, סוזוקי לא חיים בוואקום, הם יודעים על התחרות סביבם… למה הם עדיין לא מגיבים? למה לא הגיבו לפני שנתיים שלוש?

8. וכמובן הרבה, הרבה מאוד wishful thinking של עשרות אלפי חובבי היאבוסה ברחבי העולם…

לא נותר לי אלא להצטרף לאחיזת האצבעות של מנכ”ל סוזוקי (והוא אמור לדעת יותר מאיתנו, לא?).

אגב, בלינק הבא תוכלו לקרוא עוד על ההיסטוריה של ההיאבוסה.

נגישות