יש לכם תחת מברזל? אז למה לא לקבל הסמכה רשמית?

זו אמנם לא הסיבה העיקרית שלשמה יוצאים למסע מפרך של 1609 ק"מ בפחות מ- 24 שעות. אבל אם כבר יצאתם, ואם כבר סבלתם (או נהניתם, הכל תלוי בנשמה שלכם ושל האופנוע שלכם), ואם כבר הגעתם בשלום, למה לא ללכת עד הסוף ולבקש הכרה רשמית מהגוף היחיד בעולם שמוסמך לחלק תעודות שכאלה – הלא הוא האיירון באט, או ה- Iron Butt Association – IBA.

מטרתו של פוסט זה היא לעזור לרוכבים הישראלים שאולי לא בקיאים הכי באנגלית. להלן רשימת ה- To Do שלכם לאחר ביצוע המשימה. כמובן שמי שעוד לא יצא לרכיבה מוטב יעשה ויקרא את הפוסט הזה כדי להכין את עצמו, אבל בגדול, פרט ללעניין איסוף הקבלות, רישום הקילומטראז', ואיסוף העדים, אין הרבה מה לעשות לפני הנסיעה עצמה (מבחינה מנהלתית כמובן).

(צילום – גיא עינב)

אז הנה, להלן הרשימה במלואה.

1. לאסוף את הניירת כולל הפריטים הבאים:

– טופס עד פתיחה
– טופס עד סיום
– טופס לוג תידלוקים וקילומטראז'
– קבלות דלק מצולמות/סרוקות

את טפסי העדים ולוג העצירות ניתן להוריד מהלינק הבא, בפורמט של PDF:

http://www.ironbutt.com/ridecerts/ss1000.pdf

בנוסף, קובץ ה- PDF שהם נותנים באתר לא כולל את הכל. יש חלק שלם של מסמכים שלא קיים ב- PDF. כדי להקל עליכם יצרתי PDF נוסף. תוכלו להוריד אותו מהלינק הבא. הדפיסו אותו, מלאו אותו בצורה מסודרת וצרפו גם אותו.

http://www.mitsu.co.il/wp-content/uploads/2011/05/SaddleSore-1000.pdf

אסור לשלוח את הקבלות המקוריות!!! שמרו אותם אצלכם!

כשאתם ממלאים את נקודות העצירה (תדלוק), בבקשה הקפידו על התאמה של 100% בין מה שכתוב בקבלת הדלק לבין מה שכתוב בלוג. הם לא קוראים עברית, ולכן סביר להניח שיסתמכו רק על התאריך והשעה, כשבעצם אתם לא רוצים לבלבל אותם עם רישומים של "בערך". פשוט העתיקו בול מה שכתוב בקבלת הדלק, כיתבו את שם המקום באנגלית, ורישמו את הקילומטראז' המדוייק במד האוץ שלכם.

חשוב להקפיד במיוחד על נקודת ההתחלה (והקבלה שלה) ונקודת הסיום (והקבלה שלה).

חשוב שהמרחק המצטבר מנקודת היציאה ועד נקודת העצירה, לפי מד האוץ שלכם, יהיה תואם את מה שאתם כותבים, וכמובן הוא צריך להיות יותר גדול מ- 1610 ק"מ.

2. לארגן מפה של הציר, מנקודת המוצא דרך כל עצירות התדלוק, ועד נקודת הסיום. לצייר על המפה בצורה ברורה ומדוייקת (!!!) את ציר הרכיבה. לסמן על המפה את נקודות התדלוק (שוב – הם לא קוראים עברית), לסמן על קבלות התדלוק מספרים עוקבים (למשל, 1, 2, 3…) ועל המפה לסמן את הנקודות עם אותם מספרים בדיוק.

אפשר לקחת את המפה מ- Google Maps או מ- Google Earth, או מ- Walla Maps או כל מקור אחר. אם אתם רוצים פירוט גבוה יותר, תצלמו פעם את החלק הדרומי ופעם את החלק הצפוני.

הדפיסו את המפה בצורה ברורה, וצרפו את זה למסמכים.

שימו לב – הם מבקשים שעבור כל עיכוב של למעלה מ- 30 דקות, ולא משנה מהי הסיבה, יש להכניס את העצירה כשתי שורות במסמך העצירות. בבקשה, הקפידו בנושא כדי לא ליצור סחבת מיותרת.

3. לדאוג למלא את כל הפרטים, כולל הכל. מדובר באמריקאים, ובניגוד לדיעה הרווחת, הם פדנטים לא קטנים. הם מבקשים לכתוב את השם המלא ואת הכתובת באותיות דפוס (Print), לכן אל תהיו חכמים. זה כולל סימון Km במקום מיילים, כולל ה- Time Zone (אפשר לכתוב פשוט שכל השעות הן ב- GMT+2), כולל הטלפון המלא (+972) של העדים.

בטופס הרצ"ב פה, אני מזכיר לכתוב בבירור גם את כתובת המייל שלכם, לכל מקרה שהם יצטרכו ליצור קשר. זה כמובן בנוסף למספר הנייד שלכם (שוב, כולל קידומת בינלאומית של +972).

4. לא לשכוח לסמן בבירור עבור מה הטפסים נשלחים. במקרה שלנו, התעודה נקראת SaddleSore 1000, ולכן תדאגו לסמן או לכתוב זאת בבירור על כל הטפסים. הם לא ינחשו, וחבל סתם לעכב את התהליך בגלל פריט מידע חסר.

5. לבחור את סוג התעודות שאתם מעוניינים לקבל. שימו לב, יש להם רשימה מסודרת של כל האופציות בלינק הבא:

http://www.ironbutt.com/ridecerts/getdocument.cfm?DocID=1

– חבילה קומפלט הכוללת תעודת SaddleSore 1000 + סיכה + בסיס ללוחית רישוי (סביר להניח שלא תואמת את המספרים הישראליים) – 45$
– רק תעודת SaddleSore 1000 ללא פריטים נוספים – 35$
– סיכה נוספת – 7$
– תג רוכב לגיהוץ על המעיל – 7.75$
– עותק נוסף של תעודה – 4$

6. לארגן את כל הטפסים, כל מה שמצויין מעלה, להכניס למעטפה יפה ומסודרת, ולשלוח לכתובת הבאה:

Iron Butt Association, P.O. Box 9450, Naperville, IL 60567-9450 USA

הם מבקשים בפירוש לא לשלוח את זה ב- FedEx או UPS, אלא בדואר ישראל רגיל. אם רוצים, אפשר במשלוח רשום.

לא לשכוח לכתוב בבירור בגב המעטפה את שם השולח והכתובת, וזה צריך להיות תואם למה שכתוב על הטפסים.

7. הם טוענים שזה מינימום 2-3 חודשים עד שהבקשה מאושרת. סבלנות.

בהצלחה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה איירון באט, דעות אישיות, טיולים, כבישים, עם התגיות , , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

2 תגובות בנושא “יש לכם תחת מברזל? אז למה לא לקבל הסמכה רשמית?

  1. אני לא מבין רק דבר אחד…. התג – למה הוא מיועד לכתף? הוא לא אמור להתחבר לעכוז הברזל? עם ניטים??
    כל הכבוד על הארגון והיוזמה
    ממני שעדיין לא מבין מה בדיוק עשיתם שם כל היום אבל מודה שהיה נחמד
    יפתח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *