מיצו רוכב עם קסדת Shoei X-Spirit 2

אמל"ק: נכון לרגע כתיבת שורות אלה – מדובר בקסדה הטובה ביותר שרכבתי איתה אי פעם! כן, לא פחות ולא יותר!

במהלך שנות רכיבתי מדדתי, רכבתי עם והייתי הבעלים של לא מעט קסדות. זה התחיל עם שואי משומשת אי שם בתחילת שנות ה- 90 כשרכשתי את האופנוע הראשון שלי (GS500E יד שניה מרופא, בצבע אדום/לבן), נמשך דרך דגמים כאלה ואחרים כולל דיינזה, אראי RX7 Corsair (ודגמים אחרים שלהם – כבר שכחתי איזה) ושואי X-Spirit. פה ושם היו לי גם קסדות פחות "ממותגות" כמו איזה HJC מקרבון, ואחרות שאני כבר לא זוכר.

ברוב המקרים, קסדת ה"אל"ף" שלי היתה קסדה ממותגת ויקרה.

כשעברתי, לפני כ- 4 שנים, מאראי RX7 לשואי X-Spirit חשבתי שהגעתי לקסדה המושלמת. נוחה, קלה משמעותית מאראי, בעלת Shell קטן יותר, והגימור המדהים של שואי. גם רמת הרעש, כך נדמה, ירדה בכמה דציבלים.

המעבר לשואי היה כמעט מוחלט. לפני כשנתיים וחצי ניסיתי לחזור לחברה המתחרה ורכשתי Arai RX7 GP חדשה, אבל מסתבר שלא יכולתי לחזור למותג של אראי, הרעש הפריע, ועם כל הנוחות שלה, היא לא הצליחה להוות תחליף ראוי לנוחות של השואי שלי שאליה כבר הספקתי להתרגל.

עד עכשיו.

אני זומם על X-Spirit 2 של שואי כבר כמה חודשים. כבר החלטתי שאני לא רוכש כזו באיביי (מאמר על ההבדלים בין הקסדות הנמכרות בארץ לבין אלה הנרכשות דרך איביי מארה"ב – בהמשך), זה היה רק עניין של תזמון.

לפני כשבועיים עשיתי את הצעד. נכנסתי לחנות של אבזריון הצמודה לסוכנות של אבניר, ולאחר משא ומתן שכלל קצת לחץ פיזי מתון (משני הכיוונים) יצאתי כשעל ראשי קסדה מדהימה בצביעת Martyr (מתורגם ל"קדוש מעונה"… מעניין למה).

ככה היא נראית בצילום רשמי של החברה:

אז מה כל כך טוב בקסדה הזו? אני לא יודע בדיוק איזה מהמרכיבים "עושה לי את זה", אבל אנסה למנות את הנקודות החיוביות:

הגימור, מצויין כרגיל אצל שואי, ממשיך את הליין של קסדות הדגל.

הריפוד מרגיש "צפוף" אבל לא מחניק, כמו שקסדה ספורטיבית אמורה להרגיש. הבד מצויין, ונקודת החיסרון היחידה שאני מוצא היא שהבד נוטה להיצמד לחלקים ה"זכריים" של הסקוצ'ים של הכפפות שלי.הריפודים פריקים כרגיל, ומאפשרים כביסה כמעט מלאה של כל חלקי הקסדה.

בעניין הריפודים שווה גם לציין נצרות ה"פתיחה המהירה" למקרה תאונה – שתי נצרות אדומות הנמצאות בחלקה התחתון של הקסדה, אחת בכל צד. משיכה חזקה שלהן גורמת לכך שכל סט ריפודי הלחיים פשוט יוצאים החוצה, מה שמאפשר לפרמדיקים לשלוף את הקסדה מעל הראש מבלי להזיז בחוזקה או לטלטל את ראש הנפגע. לא עלינו.

הנצרות במצב חצי-פתוח:

המשקף (שונה מזה של ה- X-Spirit המקורי, מה שאומר שאי אפשר להעביר משקפים בין הקסדות) מצויין, וכשהוא נסגר הוא אוטם בצורה מרשימה את הרעשים מבחוץ. אני רכשתי משקף נוסף בעל דרגת כהות משתנה, ואני רוכב איתו גם ביום וגם בערב (כך היה לי גם בקסדה הקודמת). למשקף מצטרף משקף פנימי נגד אדים (Pin-Lock).

המשקף:

הקסדה ממגנת בפני רעש בצורה מרשימה, נדמה שיותר טוב אפילו מהקודמת שלי, אבל בטח שהרבה יותר טוב מאשר ה- RX-7 של אראי. אני מתרשם.

הקסדה אווירודינאמית מאוד, וה"כנפון" או הגיבנת בחלקה האחורי מספקת לרוכב יכולת להחזיר את הראש ישר ויציב גם במהירויות גבוהות מאוד (מאוד). הטייה של הראש ימינה או שמאלה איננה "שוברת" את היציבות. אני מתרשם מאוד.

הגיבנת/כנפון:

האיוורור מצויין, אם כי פתח הכניסה בסנטר קטן מדי לתנועה עירונית. מצד שני, מי נוסע עם קסדה כזו בעיר על קטנוע? תן בראש!

פתח האיוורור בתחתית הגיבנת/כנפון:

הצביעה של הקסדה פשוט מדהימה. במבט ראשון הצבע נראה כמו גירסת Grayscale של הצביעה המלאה, ולרגע ניתן לחשוב שהצבע המקורי דהה בשמש או משהו כזה. אבל לא כך הוא הדבר. הגימור בה עשוייה הצביעה דומה לטקסטורה של פנינה, כלומר כשמסיטים את הקסדה מעט ומביטים עליה נגד אור השמש רואים שבדוגמה יש בעצם צבעים בלתי נראים, והיא פשוט נראית מדהימה.

תראו, ככה זה נראה באור רגיל (תסלחו לי, אני לא צלם מקצועי ואין לי ציוד מקצועי):

וככה זה נראה בפלאש:

הנה עוד ניסיון, הפעם מקרוב יותר:

ועם פלאש:

לא יודע אם הצלחתי להעביר את המסר, אבל הצביעה בהחלט מדהימה.

בנוסף, בכל זווית שבה מסתכלים עליה רואים משהו אחר. הנה, ככה זה נראה מאחורה:

מחיר המחירון שלה גבוה, נכון. וזה המינוס היחיד של הקסדה. אבל לדעתי, מי שרוכב על אופנוע ספורט או אופנוע בכלל בשווי של עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר, אין לי ספק שעבורו היא שווה כל שקל.

הבטחתי לכם מאמר בנוגע לרכישת קסדות מחו"ל? ובכן הנה הוא לפניכם:

מיצו בדרכים » רכישת קסדות מחו"ל – המדריך המלא

6 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות