רכישת קסדות מחו"ל – המדינה נגד האזרח
על התהליך הנכון לרכישת קסדה מחו"ל (איביי, חנויות אונליין וכו') כבר כתבתי כאן באתר לפני כשנה וחצי. המאמר זכה להצלחה לא מעטה, ורבים כתבו לי בעקבותיו עד כמה הוא עזר להם בעת ההחלטה על איזו קסדה לקנות, בעת ביצוע הרכישה, וכן בתהליך השחרור מהמכס.
רכישת קסדות מחו"ל – המדריך המלא
אלא מה, מסתבר שהמדינה לא כל כך אהבה את העובדה שרוכשים רבים מנצלים את העובדה שבחו"ל ניתן להשיג קסדות במחיר זול יותר. המדינה כנראה מעדיפה שרוכבים ישראלים יבזבזו את כספם בישראל מאשר בחו"ל, ולמרות שאת המע"מ המגיע לה היא מקבלת בכל מקרה בין אם הרכישה מתבצעת בישראל ובין אם בחו"ל (על קסדות אין מכס, רק מע"מ), היה מי שהחליט שמדובר בעוד ערוץ שבו קל מדי לאזרחים – וצריך להעיק עליהם קצת כדי שלא ירגישו שהם חיים באירופה.
אין לי הסבר אחר.
לי אין, אבל למי שלכאורה אחראי על זה דווקא יש. לטענתו, הפרוצדורה המסורבלת, המסובכת, היקרה, המכבידה והמטרטרת שתתואר להלן מטרתה היא דווקא להגן על הרוכבים מפני קסדות שאינן עומדות בתקן האירופאי או האמריקאי. הטיעון הוא הגיוני, כיוון שאנחנו רוצים לנסוע רק עם ציוד שעומד בתקנים בינלאומיים. אבל למה צריך אדם שרוכש קסדת שואי (רק לדוגמה) מאירופה לטרטר את עצמו ולשלם מכיסו על תהליך בידוק פיקטיבי דרך מכון שכלל לא מבצע שום בדיקה בפועל, למה הוא צריך לבזבז ימי עבודה, כסף על חניה ודלק, לשלוח מילים ופקסים הלוך וחזור, כל זאת בעוד שבדיוק אותה קסדה נמכרת בחנויות בישראל בלי שום בעיה?
הנה מה שענה משרד התחבורה לאחד מחברי הפורום:
1. על פי צו יבוא חופשי שחרור קסדת מגן לרוכב אופנוע או טרקטורון מרשות המכס
מותנה בבדיקה ואישור מעבדה מוסמכת לרכב. אדגיש כי כלל מוצרי התעבורה הבטיחותיים נדרשים לעמוד בתקינה הנדרשת הן ביבוא מסחרי והן ביבוא אישי.
2. באם עמיל המכס אינו מכיר את הצו ,אזי שיפנה לסעיף 2 (ג)(1) לצו יבוא חופשי בו כתוב על חובת עמידת מוצרי התעבורה בדרישות.
3. מטרת הבדיקה של המעבדה המוסמכת לוודא כי הקסדה שיובאה אכן עומדת בדרישות התקינה ומבטיחה ההגנה הנדרשת בחוק לרוכבי האופנוע. סימון הקסדה במדבקה או בתווית אינו מעיד על תקינותה ואינו מעיד על עמידתה בדרישות התקן .על כן, חלה חובת הזיהוי על ידי מעבדה מוסמכת ובדיקת כל הסימונים המופיעים על הקסדה והשוואתם לנתונים בתיקי המוצר המצויים במעבדה המוסמכת,
על מנת לוודא מעל לכל ספק כי למזמין הקסדה ניתנה קסדה העומדת בכל דרישות התקינה.
4. אציין כי לא אחת המהלך בדיקות הזיהוי סופק למזמין קסדת מגן משומשת משנתון ישן אשר פסולה לשימוש על פי הוראות היצרן, או מקרים שסופקה קסדת מגן עם תקן אמריקאי שלא יוצרה בארה"ב.
5. באשר לעלות הבדיקה, ממליץ לבדוק מה עלות הבדיקה במכון התקנים הישראלי היות וקיימת תחרות מחירים בין מכון התקנים לבין הטכניון.
6. עלות הקסדה או עלות הבדיקה אינו באחריות משרד התחבורה לאור התחרות הקיימת בשוק.
שימו לב לעניין התקנים. התקנים המאושרים לפי נוהל הייבוא המתוקן החל מיום 26.8.19 הנם כדלקמן:
1. תקן אירופאי ECE22 (עדכון אחרון)
2. תקן אמריקאי FMVSS 218 (עדכון אחרון)
3. תקן בריטי B.S 5361 (עדכון אחרון)
4. תקן ישראל ת"י 511 (עדכון אחרון)
5. תקן יפני Type C, JIS-T8133 בלבד
לכל תקן כזה ישנו מיקום מסוים אשר בו הוא אמור להיות מצוין על גבי הקסדה. לדוגמא: התקן האמריקאי FMVSS 218 DOT יצוין על גב הקסדה בחלקה האחורי כשלידו תהיה אינדיקציה לשנת וחודש הייצור.
לפני הרכישה בדקו היטב אם הקסדה שאתם עומדים לרכוש אכן עומדת באחד משני תקנים אלה, ללא קיומו של תקן אתם לא רק מסכנים את עצמכם אלא גם מאבדים את הסיכוי לשחרר את הקסדה מהמכס במידה ותיעצר שם. אבל שימו לב לקאץ': אם הקסדה נרכשה בארה"ב וגם אם היא עומדת בתקן DOT FMVSS 218, בארץ יהיו מוכנים להכיר בתקן אך רק במידה שהקסדה יוצרה בארה"ב (ראו סעיף 4 לעיל).
חשוב לציין שקסדות "אמריקאיות" העומדות בתקן DOT שוקלות כ- 150-200 גרם יותר מאשר קסדה מאותו דגם בדיוק שמיועדת לשוק האירופאי. הקסדות הנמכרות בישראל מקורן באירופה, ולכן הן עומדות רק בתקן האירופאי ואינן עומדות בתקן DOT בד"כ, אלא אם זו קסדה שיובאה בייבוא אישי מארה"ב.
בנוסף, טור אישי, כואב, תפס לי את העין לפני כמה שבועות:
לשמור על הראש – לאבד את השפיות
(קרדיט לתמונה – TheCar)
אז בואו ננסה לעשות סדר בבלאגאן.
ראשית, קניתם קסדה (היעזרו במדריך שלי לעניין). לפני הרכישה
שנית, בחרו את דרך המשלוח. בשום פנים ואופן אל תבחרו במשלוח באמצעות חברת שילוח כגון FedEx, UPS או DHL, וגם לא EMS. שלחו אך ורק באמצעות USPS (אם אתם רוכשים מארה"ב) או בדואר רגיל מהמדינה ממנה ביצעתם את הרכישה. הסיבה לכך היא שלא רק שתשלמו יותר עבור המשלוח (בתמורה לכך שלכאורה הוא אמור להגיע ארצה מהר יותר), אלא שחברות השילוח משחררות בעצמן את המוצרים מן המכס (מעין תהליך מכס פנימי – המדינה סומכת עליהן לבצע זאת בעצמה), וכן גובות על התהליך תשלום נוסף. דהיינו, גם תשלמו יותר על המשלוח, גם תשלמו בוודאות מוחלטת את תשלום המכס, וגם תצטרכו לשלם לחברת השילוח דמי עמלת שיחרור. במקרה שלנו יש לכך, אולי, יתרון. אבל אתם תשלמו הרבה יותר.
כעת המתינו עד שהחבילה תגיע ארצה (לרוב יש מספר מעקב לחבילה). אם לא קיבלתם שום פתק מהדואר, צרו איתם קשר באופן יזום, אל תחכו לפתק מהמכס, הוא יגיע אחרי שתעשו ברית לנכדים שלכם.
במכתב שתקבלו בדואר יהיה מצורף מסמך ממכון המתכות של הטכניון (כן, מכון מתכות, חומר שממנו לא עשויות רוב הקסדות בעולם, אולי הם מתבלבלים עם קסדות צבאיות ממלחמת העולם הראשונה?). במכתב יהיה כתוב שעליכם לגשת לבית המכס בעצמכם (הפסד יום עבודה, דלק, חניה, טרטורים) – לא לשכוח תעודה מזהה ואת חשבונית הרכישה! – רק כדי לצלם את הקסדה מ- 4 כיוונים. דבילי? אכן דבילי, אבל תנסו להתקשר למכון המתכות, אולי תקבלו פטור.
אגב, לכאורה ישנם שני מכונים שרשאים בישראל לעשות את ה"בדיקה" הזו – מכון התקנים והטכניון. אלא מה, מכון התקנים לא מוכן לעבוד מול אנשים פרטיים, כך שהלכה למעשה נוצר פה מונופול.
לאחר הצילום של הקסדה עליכם לשלוח למכון המתכות של הטכניון את טופס הזמנת שחרור מכס, חשבונית הקניה, צילום תעודת זהות שלכם וכן (שימו לב) צילום של רשיון הרכב שעל שמכם (למה? למה למען השם אני חייב להיות בעליו של אופנוע כדי לרכוש קסדה? האם יש חוק נגד זה?). כמו כן עליכם לשלוח אליהם את הצילומים + העברה בנקאית ע"ס 325 ש"ח.
עכשיו תמתינו עד שבודק מטעם המכון יגיע למכס ויבדוק בעצמו את הקסדה. האם אתם חושבים שבאמת הקסדה תיבדק על ידי מישהו? תחשבו שוב, זה לא יקרה. מדובר בטרדה בירוקרטית שכל מטרתה היא להכניס כסף לכיס של מישהו.
עברו עוד יומיים שלושה ואם יש לכם מזל תקבלו מייל שמבשר לכם שהבדיקת הסתיימה בהצלחה וכי הקסדה נמצאה תקינה. אנא שלם בהעברה בנקאית עוד 163 ש"ח.
לאחר ההעברה הנוספת תקבלו במייל את מסמך "הצהרת היבואן", שבחלק ב' שלו יהיה כתוב: "אין התנגדות מצידנו לשחרר את הטובין המפורטים בחלק א'".
אתם כמעט שם. בזבזו עוד יום עבודה, עוד דלק, עוד תשלום לחניה, וגשו שוב לבית המכס. כעת עליכם להציג את כל חשבוניות הרכישה + את המסמך שקיבלתם ממכון המתכות, ידרשו מכם לשלם את המע"מ על מחירה של הקסדה + דמי המשלוח שלה, ויהיה עליכם לשלם גם "דמי פקידה" בסך של כ- 20 ש"ח (כאילו שלא אתם הייתם צריכים לעשות את כל העבודה). אגב, מעדויות ששמעתי היו כאלה שגם נדרשו לשלם דמי עמיל מכס בסך של כמעט 100 ש"ח. לא ברורה הפרוצדורה המדוייקת. שווה לשים תפילין באותו בוקר.
אם התפללתם מספיק חזק, תוכלו לצאת בסופן של אותן שעות מבוזבזות החוצה אל הרחוב כשאתם חובקים קסדה חדשה ודנדשה. עדיין במחיר זול יותר, לעיתים ב- 50%, מהמחיר שהייתם נדרשים לשלם עליה בישראל, אבל עם טען רע בפה.
תוספת: מועדון האופנועים פנה לטכניון בנושא על מנת שיקל בהליכים של ייבוא אישי של קסדות.
בנוסף, שווה לבדוק את המאמר הבא: הקסדה והראש שלך – תקן FRHPhe לקסדות
אגב, מסתבר שאדם רשאי להביא עד שתי קסדות בלבד בפרק זמן של שנתיים. למה? ככה.
ישראל. המדינה הכי שווה בעולם.
כוס אמעק. בני יונה מנוולים. יוקר המחיה עאלק.
אממ.. אני קניתי קסדה בארה"ב ושלחתי לקרובים בקנדה. הבאתי אותה יחד איתי במזוודה. בלי טרחה, בלי מע"מ ובלי מכס. כמובן בלי מכון תקנים.
נכון שהטיסה יקרה אבל יש גם יעדים זולים. יש לי חבר בהונגריה שהטיסה אליו הלוך חזור עולה בערך 100$. ניתן לעשות גיחה נחמדה, לקנות שם קסדה (ולא רק. הכל שם נורא זול) ולחזור לישראל. יותר מהר והרבה יותר זול.
אז אין סיכוי שיאשרו לי להכניס קסדה עם תקן אמריקאי DOT – FMVSS218 שיוצר בטיוואן?
שילמתי כסף היום לטכניון על מנת שיעשו בדיקה מחר, אם אתם אומרים שלא ייאשרו אני ייבטל את הבדיקה ויישלח את הקסדה בחזרה למוכר.
לירן: קרוב לוודאי שלא. אשמח אם תוכל לחזור ולעדכן.
אז ככה לאחר ששילמתי 928 ש"ח (קסדה 140$ משלוח 60$ ושני התוספים האחרים עוד 30$ כל אחד) למשלוח דרך EBAY לקסדה GMAX GM54S + משקף מראה חלופי + ערכה שמתחברת לאור ברק סעל מנת שכאשר אני יילחץ על הברק יידלק האור ברקס בקסדה (יש מנורת LED על הקסדה מאחורה מובנת ), "נפלתי במדגם" ודואר ישראל קרא לי אליו.
לידיעה כללית:
אם "נפלתת למדגם" מראש אתם לא חייבים לעשות כלום, אתם יכולים לגשת לדואר ולהחתום על פתק ולשלוח אותו בחזרה לשולח על חשבונו.
התהליך הוא כזה:
1) לשלם למכון התקנים / הטכניון 325ש"ח שיגיעו לעשות בדיקה לקסדה (מראש אני אומר לא מאשרים קסדות חצי, משומשות, מפורקות וקסדות שאין להם מדבקת תקן או מדבקה עם תקן SNELL)
2) מגיע בוחן שלהם שבודק את הקסדה וישנם מספר אפשרויות:
* לא מאשר את הקסדה בגלל הסיבות שרשומות למעלה.
*מאשר את הקסדה לאחר שבדק באתר הנ"ל האם התקן באמת אמיתי.
http://www.nhtsa.gov/cars/problems/comply/index.cfm
* במקרה שלי יש מדבקה עם התקן המתאים אבל לא נמצא הדו"ח באתר שהוספתי.
3) צריך להמציא אישור "תעודת בדיקה מעשית על פי דגם הקסדה " לכן פניתי לייצרן בארה"ב ושלח לי את הדו"ח הרלוונטי. (בדוח יש תמונות והסברים איזה מבחנים הקסדה עברה)
ובשעה טובה היום שחררתי את הקסדה אחרי שהיתי צריך לשלם עוד 162 ש"ח למכון התקנים שיפיקו לי אישור ועוד 182 ש"ח למכס. (שילמתי מכס על כל ה 260$ של ההזמנה 182 ש"ח)
לסיכום ייצא ששילמתי על קסדה שעולה ב EBAY 140$ כ- 1196 ש"ח לא כולל האביזרים הנלווים שהזמנתי.
משתלם או לא זה אני יידע עוד כמה חודשים של רכיבה.
לירן: תודה רבה על הפירוט. שיהיה להם לתרופות.
תודה על המידע
קסדת caberg ego הזמנתי מגרמניה, תקועה במכס – רוצים אישור של מכון התקנים
למוכר מגרמניה שילמתי 673 ש"ח (כולל משלוח) , עכשיו כמובן עם מכון התקנים צריך לשלם עוד 500 שח (בערך + הפסד עבודה וטרטור) וגם להוסיף מעמ. זה כבר יוצא יותר יקר מהמחיר שלה פה בארץ.
ממכון התקנים אמרו לי שזה לטובת בטיחות הרוכב – קצת (בלשון המעטה) מוזר במדינה שמותר לרכב עם אבטיח (קסדת חצי עאלק) על הראש.
הקסדה הזו נמכרת ב-1200 ש"ח בארץ – מחיר מוגזם לטעמי
נראה שהלחץ (לכאורה) של היבואנים עזר – והכל לטובת הצרכן – שוק חופשי אמרנו?
שלום רב,
מישהו יכול לומר לי מהו המינוח המדויק של "תעודת בדיקה מעשית על פי דגם הקסדה" באנגלית?
רכשתי קסדת bell מדגם mx2. האם מישהו יכול לסייע לי?
מאיפה להתחיל?
יבואני קסדות בארץ שסביר ששילמו מתחת לשולחן לכל מי שרק ביקש?
ל״בדיקות המומחים״ ממכון התקנים שהיא בדיקת ניירת..?
לצנרת הפקידים המושחתת שאישרה את כל הסיוט הברוקרטי הזה לאזרח?
עד מתי עובדי מדינה זוטרים יתעללו באזרחים ?
עד מתי יבואנים חזירים ישמרו אותנו במונופול שלהם?
איזה מדינה רקובה..
מת על הארץ אבל מרבית הגופים הממשלתיים חולים מהשורש,
איש חכם פעם אמר שככל שיש יותר חוקים/ תתי חוקים / סעיפים בחוק כך גודל
השחיתות ואצלנו זה כבר שבר כל שיא.
הבאתי בעבר קסדת אראי מיפן. במזוודה. הן ללא תקינה אירופאית או אמריקאית. כתוב עליהן snell. האם במידה ויעצר במכס, או לחלופין אצהיר וישלם מעמ, הקסדה תאושר? תודה
שלום אני הזמנתי קסדה של שואי קווסט .. אחרי ששלמתי למכון התקנים 325 הם לא מאשרים את הקסדה .. למרות שרשמתי שלהם מראש שהקסדה מיפן עם תקן jis… חבל שלא אמרו מראש שלא תואשר ולקחו את הכסף לבידקה יש אפשרות לעשות משהו..?
רוצים למחות על ההתנהלות – אל תקנו יותר קסדות ב 4000 שקל וגם לא ב 1000 שקל.
קחו משהו עם תקן פשוט וזול
ושהיבואים ומדינת ישראל יחכו לכסף שלכם עד שיגמלו
מהתמכרותם למיסים אינסופיים ומקפיטליזם חזירי. – עשוק ככל יכלתך
כל מי שממשיך להצביע לממשלה הנוכחית, שהמסר שהיא מעבירה לציבור הוא שהיא בעד תחרות ושוק חופשי, ובפועל מממשת מדיניות של ההיפך הגמור – אשם במצב הקיים.
לא שהטוען לכתר הנוכחי 2015 יהיה טוב יותר, אבל הוא גם לא מתיימר לאפשר לאנשים לרכוש באופן חופשי את הקסדה שמתאימה להם.
מכון התקנים הוא חרפה שמראה עד כמה המדינה שלנו דפוקה. והאחרון שאשם זה היבואנים או הטייקונים. זה האזרחים המשוגעים שבוחרים בשלטון שמאמין שהאזרחים הם ילדים קטנים ומפגרים.
רק שאלה קטנה:
על פי המאמר כאן – העלויות המיותרות הן כדלהלן:
325 ש"ח לבחינה של מכון התקנים
163 ש"ח תשלום נוסף למכון התקנים, לאחר שהבדיקה עברה (לא הצלחתי להבין על מה – אם הבדיקה כבר נעשתה – למה מחייבים את האזרח שוב??? סתם, שלא יהיה חס וחלילה מבסוט?)
20 ש"ח דמי פקידה (תגידו שאתם לא אוהבים את המדינה הזו. אבל באמת. תראו – העסקתם פקידה, ואפילו לא נדרשתם לשלם עבורה ביטוח לאומי, הוצאות נסיעה, דמי מחלה וחופש. אופס… נתתי רעיון לביבי…)
100 ש"ח דמי עמיל מכס (למה פי 5 מפקידה??? אה, טוב, עמיל זה לא פקידה, עמיל זה גבר, וכידוע, יש הבדלים בין משכורת של נשים ושל גברים במדינה היפה שלנו).
סה"כ: 608 ש"ח.
אז יש לנו 608 ש"ח תוספת למחיר שחשבנו שנשלם (אני לא מחשיב 18% מעמ – זה נשלם בכל אופן – בין אם המשלוח התבצע באמצעות חברת שילוח או בדואר הרגיל, ובאמת, אבל באמת, זה תשלום הוגן למדי למדינה).
אז בואו רגע נחזור לעניין חברות השילוח.
הרי נאמר שחברות השילוח משחררות בעצמן את המוצרים מהמכס.
אם אני מבין נכון – אזי במקרה כזה – המכס לא "יודע" מה תוכן המשלוח, ולכן לא יפנה את האזרח לשלל הבדיקות הפיקטיביות המאוד-מאוד חשובות לבטיחות של כל העולם ואישתו (וגם יביאו שלום כלל עולמי על הדרך).
אמנם המשלוח באמצעות חברת שילוח יקר יותר, אבל אני לא מאמין שההפרש בין משלוח רגיל למשלוח באמצעות חברת שילוח מגיע לכדי הפרש של מעל 600 ש"ח, וכיוון שכך – האם במקרה המאוד ספציפי של קסדות – אולי דווקא כן משתלם להשתמש בשירותים של חברת השילוח…
השאלה שלי היא כמובן לא האם משתלם יותר כך או אחרת, מכיוון שהמחיר של חברות השילוח הוא נעלם כרגע, וממילא משתנה. כל אחד יוכל לעשות את החשבון בעצמו ביום בו יחפש לבצע את ההזמנה מחו"ל.
השאלה שלי היא האם אכן כך הדבר – האם באמת במידה והמשלוח מתבצע באמצעות חברת שילוח, כל העניין מכון הבדיחות נחסך מהאזרח?
תודה,
אוהד
(ואגב, במידה ואכן כך – בבקשה, אל תנצלו את השירות של חברות השילוח בשביל לקנות לעצמכם קסדות בית שימוש. תשתמשו בזה כדי לקנות קסדות טובות שישמרו לכם על הקופסא אם חלילה יקרה משהו, פשוט בלי שהמדינה תוציא לכם את החשק לחיות על הדרך)
וואו אני בשוק !
מזל שקראתי את הפוסט הזה,אחר הייתי נכנס לצרה צרורה.
תודה רבה לך
גם קסדה מוכרת agv עם תקן אירופאי
תצטרך לעבור את השטויות האלה?
שמיוצרת באירופה?
עדכון מהיום 15 אוקטובר 2015
עברתי בדיוק את אותו התהליך. ( קסדת Schuberth )
כמה נקודות לידיעה.
אין צורך להגיע למכס לפני השחרור. לא לצילום ולא לתיעוד.
הטכניון מגיעים למכס פעם בשבוע ביום שלישי.
במידה והעברתם אליהם את כל המסמכים קרי
1. פרטי המזמין (תעודת זיהוי או רישיון)
2. רישיון רכב (משום מה כפי שכתבו הם רוצים שרק בעל אופנוע/קטנוע יוכל לייבא אישית)
3. חשבונית
לאחר שהעברתם להם בהעברה בנקאית 325 שח הם יבדקו את הקסדה.
אם זה יאושר תקבלו מייל לדרישת תשלום 160 שח – התשלום הוא עבור הפקת אישור.
לאחר שיש לכם את האישור תוכלו לגשת למכס לשחרר את הקסדה.
תשלמו מע"מ +אגרת מחשוב 16 שח.
לאחר מכן תשלמו עוד 82 שח לדואר ישראל וזהו…….
נשמע מסובך?
אז אולי זה נשמע ככה אבל הכל נעשה דרך מיילים והפעם היחידה שהייתי צריך להתרוצץ הייתה בשחרור.
מבאס ? בטוח , זו מסחטת כספים.
לגבי כל השאלות למה ? הרי שחררתם אותה קסדה אתמול ? אולי זה נכון אבל חגית מהטכניון אמרה שאף מהנדס ( בטח לא חגי שמאשר) לא מוכן לחתום אם לא בדק את הקסדה.
אין שום מצב שהם יוותרו לכם גם אם תשלחו אישור על הקסדה מהאתר האמריקאי שמאשר את הקסדות.
בקיצר כ 500 שח לטכניון והשאר למכס ודואר ישראל.
לעניות דעתי כל קסדה תעבור את התהליך ללא יוצא מן הכלל
דרור
דרור – תודה רבה על העידכון החשוב. רק תיקון/עידכון קל לסייפא של דבריך – אמנם כל קסדה שתיעצר תעבור את התהליך, אבל לא כל קסדה תאושר, רק כאלה שתואמות את התקן שפורסם במסמכים של משרד התחבורה המופיעים מעלה במאמר.
צודק לגמרי -חשבתי שזה ברור.
הטכניון יכול או לאשר או לא .
במידה ולא אישרו לא יוחזרו כספי הבדיקה.
הפירוט של הקסדות המותרות יבוא :
http://media.mot.gov.il/PDF/HE_RECHEV/procedure/Import21_2015.pdf
מה אם אני טס בחברת wizz ב 100 שקל לכיוון, כן אלו המחירים, קונה קסדה, וחוזר?
כשעובר במכס, טוען שיצאתי איתה מהארץ לטיול בהוגריה וחזרתי….
לא יותר פשוט מאשר כל הבלאגן הנ"ל ?
אהלן מיצו, אחלה פוסט, כתמיד תענוג לקרוא.
מעניין אותי למה צרפת את EMS ברשימת המשלחים שלא כדאי לעבוד איתם?
הריי EMS משחריים בדואר כרגיל, אני טועה?
וכן בדרך כלל אני שולח ברך דואר רגיל ולרוב עובר תחת הרדאר יפה…
תודה,
אורן
אורן – משלוח דרך EMS הוא מעולה, אבל בסופו של דבר קרוב ל- 100% מהפריטים שעוברים דרכם יסבכו את הרוכש בתלאות הבירוקרטיות שמתוארות לעיל. לכן בהקשר הזה ורק בו, אם אפשר להימנע ממשלוח באמצעותם – עדיף.
לאחר ניסיון של שחרור קסדה מעיל וכפפות מ FCMOTO
אכן התאור של דרור הכי קרוב למציאות.
קסדת ARAI
הטכניון מגיעים למכס פעם בשבוע ביום שלישי.
במידה והעברתם אליהם את כל המסמכים לכתובת מייל: car@trdf.technion.ac.il
1. פרטי המזמין (תעודת זיהוי או רישיון)
2. רישיון רכב
3. חשבונית
לפעול לפי ההסברים:
http://iim.technion.ac.il/userfiles/files/%D7%94%D7%A0%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%9A%20%D7%A9%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%A8%20%D7%A7%D7%A1%D7%93%D7%94%20%D7%9E%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%A1%2012%D7%90%D7%95%D7%92%D7%95%D7%A1%D7%982015.pdf
לאחר שהעברתם להם בהעברה בנקאית 325 שח (מרכז הארץ) הם יבדקו את הקסדה.
אם זה יאושר תקבלו מייל לדרישת תשלום 160 שח – התשלום הוא עבור הפקת אישור.
לאחר שיש לכם את האישור תוכלו לגשת למכס לשחרר את הקסדה.
נא לזכור מע"מ ומכס לפי הצורך
הבחורה שהיתה איתי בקשר היתה: hagitl@trdf.technion.ac.il
חגית ליאב, המעבדה להנדסת רכב ומכונות – מכון המתכות הישראלי
קרית הטכניון חיפה
טלפון: 04-8295040 פקס: 04-8224408 דוא"ל: car@trdf.technion.ac.il
חדש! חדש! חדש!
כל קסדה נכנסת לארץ הקודש תשלם נכון להיום (היום שילמתי):
322 ש"ח בדיקה
160 ש"ח שחרור
סה"כ 482 ש"ח כולל מעמ
רכשתי קסדת Shoei GT Air שעולה בארץ 3200 ש"ח
הקסדה עלתה באתר בגרמניה 370 יורו = 1450 ש"ח (נכון להיום).
כמובן שיש לשלם מעמ: 238 ש"ח
כלומר סה"כ הקסדה + הבדיקה ועלות השחרור: 2170 ש"ח
כלומר עדיין חסכתי 1000 ש"ח – נראה לי ששווה!
קניתי קסדה לבן שלי (בן 7 ) לא שמתי לב שזו קסדה אמיתית של אופנוע… מה עכשיו? כתוב שאם אני לא דןרשת הם מחזירים את זה חזרה .. הקסדה עלתה לי 47 דולר כולל משלוח לא נראה לי משתלם כל התהליך הזה ..
אין מצב שאגיד להם שזה מתנה לילד קטן?
יפית – קשה לי להאמין שהם יסכימו. תנסי. מקסימום תחזירי לשולח.
סחיטה ופרוטקשן בחסות כמה נוכלים מושחתים ועבריינים.
מה זה ההונאה הזו?
זה לא גזירה משמיים.
"דואגים" לבטיחות שלנו, או מכניסים את היד עמוק לכיס בחזירות נוראה וגונבים למעלה מ 500 שקל לשחרר קסדה, מה זה ההונאה והרמאות הזו?
מי ביקש מהם לדאוג לי ולחייב אותי בסכום לא סביר בעליל, ועל מה המנופול? ועל מה עוד הנפקת אישור וחטא על פשע עם מע"מ, ממש מבצעים בנו מעשי םמגונים לאור יום.
צריך לפעול בכנסת ולעשות כמה צעדים משפטיים נגד כנופיית הפושעים הנתעבים הללו ולהביאפ לדין, חלאות המין האנושי.
אם לפי מספר המעקב מ6/10/17 רשום לי "ממתין לבדיקת מכס" זה אומר שאני אמתין בסבלנות עד שישלחו לי הודעה מהמכס על דרישה של בדיקת הקסדה ע"י הטכניון, או שכבר אני יבצע את כל ההליך מול הטכניון כולל התשלום ?
עדכון מדצמבר 2017:
יש היום 3 מכונים שמבצעים את בדיקות התקן לקסדות: מכון התקנים (לא עובד עם יבוא אישי, אלא רק עם עסקיים), הטכניון מעבדת הרכב באוניברסיטת אריאל. וזה משמעותי.
קודם כל, אתם צריכים לצלם מראש את ההזמנה לשחרור דבר הדואר שקיבלתם, את רשיון הרכב+רשיון הנהיגה, את חשבונית הקניה עם הסכום המדוייק ששילמתם, וכן צילום קטלוג היצרן/יבואן/אתר האינטרנט מהם קניתם, שמעיד שהקסדה נמכרת בשוק.
עכשיו מגיע ההבדל בין 2 מכוני הבדיקה.
א. הטכניון: הטכניון שולח בודק מטעמו, שבודק את הקסדה בבית המכס כך שאתם לא תצטרכו להגיע. הבודק מגיע לבית המכס אחת לשבוע והבדיקה הזו כרוכה בתשלום כ-320 ש"ח (+מע"מ!) שלא תקבלו במידה והקסדה לא תעבור את הבדיקה, מכל סיבה שהיא. אם עברתם את הבדיקה, תשלמו שוב כ-160 ש"ח (+מע"מ!) עבור אישור השחרור. עכשיו תוכלו לשלם את המע"מ על הקסדה (על המחיר המלא, שכולל דמי משלוח ששולמו למוכר) ולבחור האם להגיע בעצמכם לאסוף את הקסדה, או לשלם משלוח (כן, למרות שכבר שילמתם) כדי שתגיע אליכם.
ב. אוניברסיטת אריאל: שירות אדיב, קודם כל, אבל אתם תצטרכו להגיע בעצמכם לבית המיון ולצלם את הקסדה (מ-4 כוונים+תוית תקינה אמריקאית/אירופאית) ולשלוח במייל יחד עם צילומי המסמכים השונים. אם תצליחו להשלים עם גורלכם ולהשאר נחמדים, ותהיו מוכנים לשרוף כשעה-שעה וחצי בהמתנה במקום, תוכלו לשלם למכון טלפונית לאחר שנבדקו כל המסמכים ששלחתם במייל (380 ש"ח שמשולמים רק אם עברתם את הבדיקה, וכוללים מע"מ ואת אישור השחרור) ולקבל את אישור השחרור במייל או בפקס. כל שתצטרכו יהיה עכשיו להדפיס אותו, לשלם את המע"מ על הקסדה ולקחת אותה איתכם הביתה.
בהצלחה.
רגשתי בבלאק פריידי קסדה אראי שעולה בארץ בין 4000 ל-5000.עלתה לי 362 יורו, שזה 1500 ש"ח בערך.
שילמתי לטכניון כופר של 482 ש"ח (הם לא פתחו אפילו את החבילה. לא ברור למה הם צריכים להגיע מחיפה כדי להסתכל על הארגז הסגור). את האישור שעלה 160 ש"ח הם שלחו במייל. מייל שעולה 160 ש"ח.
משום מה, FC-Moto החליטו לכתוב על האריזה את המחיר הרגיל של הקסדה (402 יורו), אבל מראש הדפסתי את חשבון פייפאל ואת פירוט הוויזה שהראו ששילמתי ל-FC-Moto 1500 ש"ח, ולכן, המכס היה רק 248 ש"ח.
סך הכול – טרחה קטנה מאוד – 650 ש"ח למדינת ישראל ושלוחותיה, ויש לי קסדה ב-2200 במקום ב-4000.
כדאי!
אהלן,
תודה, מעניין ומעשיר.
מה לגבי רכישה פיזית מחנות בחו"ל (ארה"ב או אירופה) והבאת קסדה לארץ במזוודה? חוקי? יש מגבלות? יש סיכון?
תודה.
ברוך – חוקית, אם הקסדה נרכשה בחו"ל, אתה חייב לשלם עליה מע"מ. לא מכיר אנשים שנעצרו במכס וביקשו מהם אישורים של מכון התקנים. מצד שני, אני גם לא מכיר הרבה אנשים שקונים קסדות בחו"ל. רובם נוסעים עם הקסדה מהארץ, וחוזרים איתה מחו"ל כשהיא ביד שלהם.
אהלן מיצו,
הזמנתי קסדה של שואי מאמסטרדם שנחתה בארץ ב12/03/2019
ומאז כתוב לי באתר הדואר "הותר מהמכס ומועבר להמשך מיון" ועד היום זה ככה.
התקשרתי לשירות לקוחות של דואר ישראל אומרים זה לוקח זמן עכשיו השאלה שלי היא- האם בוודאות אני יהיה צריך את הטכניון למרות שהזמנתי מאירופה וכתוב שזה הותר מהמכס וכדי לא לחכות וכבר ישר לפנות לטכניון או שלחכות עם זה?
הי מיצו ,
קניתי קסדה לקורקינט נעצרה במכס – עלות הקסדה 140 שח מכון התקנים דורש 450 שח עבור הבדיקה .
האם אפשר לשלוח להם את המסמכים מהיצרן שמעידים על כך שהקסדה עומדת בתקן האירופאי ECE 22 שמקובל גם אצלנו בארץ ?