גלאי חדש בישראל – RedLine 360C

חברת אסקורט, יצרנית ליין גלאי הרדאר המעולים "פספורט" ו-"רדליין" מתחילה את שנת 2023 עם יבואן חדש בישראל, וכיוון שכך אנחנו זוכים להתחדש במספר מוצרים חדשים ומעניינים מתוצרת החברה ששיווקם החל לאחרונה בישראל, ביניהם גלאי הדגל החדש של החברה הקנדית – RedLine 360C, גלאי "עממי" יותר בשם Passport Max 3, וכן גלאי משולב בהתקנה פנימית בשם Passport Max Ci (שימושי מאוד לרכבי על בהם רוצים התקנה מפוצלת ו/או ברכבים שבהם יש שמשה קדמית ממוסכת).

בעבר העליתי סקירות על מוצרים קודמים של החברה – Passport 9500ix ו- Redline EX. כעת הגיע הזמן להתמקד בגלאי החדש – ה- RedLine 360C – אשר גם הוא מתאים כמובן לעבודה אל מול אמצעי האכיפה הנמצאים בשימוש בידי משטרת ישראל. בהמשך יעלו גם סירטוני השוואה לערוץ, אז תעקבו.

אני כמובן ממליץ תמיד לנסוע בהתאם לחוק ואין בפוסט זה משום עידוד לנהיגה/רכיבה באופן שאינו תואם לחוק. עם זאת, לפעמים, במצבי קיצון, כדי להגן על עצמנו מפני אמצעי אכיפת מהירות הנמצאים בישראל כדאי מאוד להתקין גלאי שידע להתריע – ומספיק זמן מראש – על הפעלה של אמצעים כאלה בכיוון הנסיעה שלנו.

גלאי רדליין 360C הינו מכשיר חדש לחלוטין המחליף כאמור את ה-רדליין EX שהיה עד לא מזמן הגלאי המוביל של היצרן הקנדי. זהו גלאי מהשורה הראשונה של הגלאים בעולם שאמור לא רק להתחרות עם מיטב תוצרת היצרנים האחרים כדוגמת ה-יונידן R7 וה-וולנטיין 1 דור 2 (שעליו גם כתבתי באתר), אלא שהוא משדרג את היכולות שהיו גם ככה מצויינות של קודמו.

בין שלל הפיצ'רים שלו מתפאר ה- 360C במערך חיצי כיוון בצבעים שונים וזאת על מנת לתת התראה מדוייקת יותר של הכיוון ממנו מגיע האיום (שימושי במיוחד בכל מה שקשור לאכיפה קדמית לעומת אכיפה אחורית – גם בלייזר וגם בדבורה), ובמערך פילטרים בעל לימוד עצמי המאפשר להימנע מהתראות שווא. בזכות כוח עיבוד הנתונים של המעבד החדש המייצג את ההתקדמות שנעשית בשוק הצ'יפים בעולם וכן בזכות יכולת הלמידה העצמית של התראת שווא במיקום מסויים, כמות התראות השווא של ה- 360C אמורה להיות אפסית.

חשוב לומר שני דברים:

  1. גלאי זה, כמו גלאים מובילים אחרים שנמצאים בשוק בימינו, יודע להתריע במרחק של מעל 2 ק"מ על הפעלה של מכמונת דבורה. הוא יודע להתריע כמה מאות מטרים לפני שאנחנו מגיעים למצלמת גאטסו. והוא גם יודע להתריע מיד כששוטר מפעיל עלינו ממל"ז ויורה קרן ליזר.
    עם זאת, אף גלאי – יהיה משוכלל כפי שיהיה, לא יכול למנוע תפיסה באמצעות ממל"ז מכיוון שאת ההתראה בגלאי מקבלים אמנם מיד עם הלחיצה של השוטר על ההדק של המכשיר, אבל בגלל מהירות קרן הלייזר שנעה במהירות האור – זה גם זמן הנעילה.
    אף נהג, גם אם הוא ניחן בחושים של טייס קרב בשייטת מטכ"ל – לא יוכל להאט בזמן מרגע שקרן הלייזר טסה לעברו במהירות האור. הסיכוי היחיד להינצל במקרה זה הוא אם השוטר כיוון על רכב שנוסע ליד, ואז הגלאי המשוכלל והרגיש ידע להתריע על הלזירה בזמן לפני שהשוטר מכוון את הממל"ז עלינו.
  2. שימוש בשבשים המשבשים את אות הלזירה איננו חוקי בישראל ולכן אינני מתייחס אליו כלל.

את הבדיקה המקיפה על ביצועי הגלאי אעלה כאן בהמשך, אבל אני יכול לספר לכם שבבדיקה מול מכמונת דבורה – בשני מצבים: מצב סטטי ומצב נייד – הוא עבר בהצלחה וההתראה התקבלה במרחק של למעלה מ- 2 ק"מ ממקום בו עמדה הניידת. לגבי לייזר – כתבתי מעלה את הסייגים להפעלה, אבל הוא בהחלט מתריע מיד עם הלחיצה של השוטר על הדק הממל"ז. כאמור סרטונים יעלו כאן בהמשך.

כמו קודמו, גם ה- 360C מכיל רכיב GPS שבאמצעותו מודד המכשיר את מהירות הנסיעה, וכן את מיקום הרכב וכיוון הנסיעה. בזכות יכולת זו ניתן לקבל בגלאי זה התראות אודות מצלמות מהירות סטטיות (כמו מצלמות א3 המשמשות בישראל). בעתיד, כשיכנסו לשימוש מצלמות מהירות ממוצעת, הגלאי ידע להתריע על כניסה לשטח של אכיפת מהירות ולתת לנהג את המידע אודות המהירות המתאימה לנהיגה באותו קטע כביש.

בנוסף, במקום חיבור BT בסיסי כמו בדגם היוצא, לדגם ה- 360C יש חיבור Wi-Fi מובנה המאפשר לחבר את המכשיר לרשת אלחוטית ברכב שלכם (או לנקודת גישה אלחוטית בטלפון אם אין לכם רשת אלחוטית מובנית ברכב), כך שאין צורך לנתק אותו מהרכב ולהעלות הביתה לחיבור למחשב כדי לעדכן אותו. כל העידכונים – גם של בסיס הנתונים וגם של הקושחה – נעשים אונליין וללא צורך להתעסק עם זה באופן ידני.

בקופסה ניתן למצוא את הגלאי עצמו שמרגיש בנוי היטב, מסיבי ובעל גוף מתכתי המשרה תחושה של מוצר פרימיום. בנוסף ניתן למצוא חיבור לחשמל, נקודת התקנה בוואקום לשמשה הקדמית, ספר הוראות וכן תיק נשיאה שימושי.

בתמונה זו רואים בצד ימין של הגלאי מצלמת דרך המכונה M2, גם היא מתוצרת החברה. בהתקנה משולבת זו חיבור המתח הקבוע ברכב נכנס אל תוך המצלמה, וממנה יוצא ועובר אל הגלאי. במידה ואין מצלמה, חיבור החשמל נכנס ישירות אל הגלאי. המצלמה עצמה איננה חלק חובה והגלאי יכול לתפקד גם בלעדיה כמובן. היתרון בשימוש במצלמה הספציפית הזו הוא בחדות התמונה המושגת וכן בשליטה על כל מאפייני הגלאי + מצלמה מתוך אפליקציה אחת. אבל אפשר כמובן אפשר לבחור האם להשתמש בה – או בכל מצלמה אחרת ברכב – אם בכלל.

בכל הנוגע להגדרת המכשיר והפיצ'רים השונים שלו, היצרן שיחרר לאחרונה אפליקציה חדשה לאנדרואיד ואייפון שבה ניתן לקבל התראות קהילה ממשתמשי הדרך שעושים שימוש במוצר כמוכם. האפליקציה המכונה Drive Smarter כוללת בתוכה גם ניווט מבוסס מפות גוגל וגם אפשרות שליטה על מצלמת ה- M2, אם מותקנת.

חשוב לציין – היצרן מבדיל בין גרסאות אמריקאיות של הגלאי לבין גרסאות בינלאומיות. לכן, מכשיר RedLine 360C אשר נרכש בארה"ב לא יוכל לעבוד בישראל בצורה תקינה, ובסיס הנתונים שבו לא יוכל לעבוד בישראל. קחו זאת בחשבון כשאתם מתפתים לרכוש גלאי כזה מיד שניה או מאיביי למרות המחיר המוזל. המקום הבטוח ביותר לרכישת מכשיר פספורט הוא דרך היבואן הרשמי בישראל ו/או דרך אחד המפיצים הרשמיים שלהם.

לאחר רכישת הגלאי והתקנתו יש לבדוק את ההגדרות איתן הוא הגיע מהמפעל ולשנות אותן במידת הצורך.

את כל הגדרות הגלאי אפשר לשנות כמובן מהמכשיר עצמו באמצעות המתגים המובנים ותפריט על מסך ה- LCD הקטן (והצבעוני), או באמצעות האפליקציה. לפי בחירתכם.

כדי להשתמש באפליקציה Drive Smarter יש להתקין אותה על מכשירי אייפון או אנדרואיד:

למכשירי אנדרואיד

למכשירי אייפון

לאחר החיבור ב- WiFi למכשיר תוכלו להישאר במצב תצוגת מפה, ודרכה ניתן לדווח על מלכודות משטרה ולקבל עידכונים משאר משתמשי התוכנה.

בתוך האפליקציה תוכלו למצוא הגדרות כלליות של היישום עצמו:

הגדרות למצלמת ה- M2 – במידה והיא מחוברת:

סוגי סימונים מתוך בסיס הנתונים שעליהם יתריע הגלאי (ואני מזכיר – גלאי שנרכש בחו"ל – איביי, אמאזון וכו' – ושאינו בגירסה בינלאומית – לא יפעל בצורה תקינה בישראל ולא תוכלו לעדכן את בסיס הנתונים הישראלי בתוכו. קחו את זה בחשבון לפני שאתם זורקים את הכסף לפח):

הגדרות הגלאי עצמו, כמו למשל התדרים שבהם הוא יפעל (שימו לב לתדרים הרלוונטיים לישראל, ואני שוב מזכיר – גלאי שנרכש בחו"ל ושאינו בגירסה בינלאומית לא יפעל בצורה תקינה בישראל):

והגדרות גלאי כלליות:

מכיוון שהגלאי מחובר באמצעות WiFi אל האפליקציה, כל שינוי שתעשו באפליקציה כמובן מיד ישפיע על הגלאי (ו/או המצלמה, אם היא בשימוש אצלכם).

נגישות